Yas Marina

Yas Marina

2018.11.24. 14:00:00    

2018.11.25. 14:10:00    

Nyitólap

|

Hírek

|

Videók

|

Versenynaptár

|

VB állás

|

Játékszabályok

|

Egyéni pontverseny

|

Kapcsolat

Összetett

1.

feco

3998

2.

GranTorino

3966

3.

KIMIIKUISESTI

3935

4.

f1iceman

3898

Átlag

1.

feco

105.21

2.

dzsombi

100.95

3.

GranTorino

99.15

4.

totti

99

Brazilian Grand Prix

1.

Dereri

326

2.

totti

324

3.

badboy84

305

4.

Schumacher

301

Scuderia Ferrari Marlboro

A Scuderia Ferrari egy olasz Formula–1-es versenycsapat, a sportág eddigi legsikeresebbje, a világbajnokág kezdete, 1950 óta jelen van a Formula–1-ben. Enzo Ferrari alapította 1929-ben, és 1939-ig Alfa Romeo néven indult a versenyeken. Később nevezték csak át Scuderia Ferrarira. (A Scuderia olaszul istállót jelent, a Ferrari az alapító Enzo Ferrari nevére utal). Jelenlegi versenyzői a 2006-os világbajnok spanyol Fernando Alonso, és a balesetéből felépülő brazil Felipe Massa. Tesztversenyzői Luca Badoer és Marc Gené. 2007-ben és 2008-ban a csapatnál jelenleg tanácsadóként alkalmazott korábbi világbajnok, Michael Schumacher is tesztelte a Ferrari autóit. 2007-ben megnyerték az egyéni és a konstruktőri bajnoki címet is. A csapat legsikeresebb versenyzője a hétszeres világbajnok Michael Schumacher, aki öt egyéni bajnoki címet szerzett a Ferrarinak az összes tizenötből. Idén viszont elhagyta a Ferrarit, (és a tulajdonost váltó BrawnGP) a Mercedes Forma-1-es csapathoz igazolt versenyzőként. Elnöke Luca di Montezemolo, csapatfőnöke Stefano Domenicali.

A kezdetek

A csapatot 1929-ben alapította Enzo Ferrari amatőr versenyzők támogatásának érdekében, bár ő maga is versenyzett azelőtt a Fiat csapatnál. Az ötlet november 16.-án egy vacsora alkalmával jött, amikor Bolognában Augusto és Alfredo Caniato textilgyárasoktól, illetve a gazdag amatőr versenyzőtől, Mario Tadinitól kért pénzügyi segítséget. Egy negyven főből álló csapatot gyűjtött, melynek legtöbb pilótája Alfa Romeo 8C-kkel versenyztett; Enzo maga is folytatta versenyzői karrierjét első fiának, Dinónak 1932-es születéséig.

1933-tól gazdasági nehézségek miatt az Alfa Romeo csak ritkán indult versenyeken, helyét a Scuderia Ferrari autói vették át. 1935-ben Enzo Ferrari és Luigi Bazzi megépítették az Alfa Romeo Bimotore-t, Ferrari emblémával az oldalán. Ebben az évben az Alfa Romeo ismét versenyezni kezdett. 1938-ig Enzo Ferrari számos, már befutott versenyzőt (többek között Tazio Nuvolarit, Giuseppe Camparit, Achille Varzit és Louis Chiront), valamint több tehetséges kezdőt (Tandini, Guy Moll, Carlo Maria Pintacuda és Antonio Brivio) menedzselt a modenai Trento e Trieste körúton található központjából. Ebben az évben az Alfa Romeo kinevezte a gyár versenyrészlege, az Alfa Corse vezetőjévé. 1939-ben azonban távozott, mert úgy érezte, hogy szerződtetésével az Alfa őt ki akarja vásárolni, csapatát, a Scuderiát pedig magába szeretné olvasztani. Cégének nevét Auto Avio Costruzioni Ferrarira módosította, és szerszámgépgyártással kezdett foglalkozni. Az Alfával kötött megállapodásában vállalta, hogy nem épít versenyautót Ferrari nevén az elkövetkező négy évben.

Az Alfa Romeoval kötött megállapodás ellenére a Ferrari azonnal elkezdett dolgozni az első saját versenyautóján, mely a Tipo 815 nevet viselte. Az Alberto Massmino tervezte autó volt az első igazi Ferrari versenyautó. Bár autó részt vett néhány fontosabb megmérettetésen, a II. világháború ideiglenesen véget vetett a versenyzésnek, a Tipo 815 soha nem lépett többé versenypályára. Ferrari továbbra is szerszámgépeket gyártott. 1943-ban átköltöztette főhadiszállását Maranellóba, amit 1944-ben bombázni kezdtek.

A Formula–1-ben

A Ferrari 1950-ben az idény második versenyén debütált a Formula–1-ben, a Monacói Nagydíjon Alberto Ascarival és Luigi Villoresivel. Napjainkig ez az istálló a Formula-1 kiemelkedő szereplője.

Az utóbbi években

2000-2004

2000-ben Schumacher nagy csatát vívott a McLarenes Mika Häkkinennel, ám végül a német lett a világbajnok, és ezzel a csapat első egyéni címét szerezte meg 1979 óta, mikor Jody Scheckter nyert a Ferrarival. Csapattársa Rubens Barrichello volt, aki negyedik lett a bajnokságban. 2001-ben Schumacher már 4 versennyel a szezon vége előtt megnyerte a bajnokságot, öszessen 9 futamgyőzelmet aratott. Barrichello harmadik lett. A híres 2001-es A1-Ring-i eset során Barrichello néhány méterrel elengedte az akkor harmadik Schumachert, hogy több pontot szerezzen; az FIA, a média és a szurkolók legnagyobb meglepetésére. 2002-ben ismét Schumacher és a Ferrari uralta az évet, a 17 versenyből 15-öt nyert meg a két Ferraris (Schumacher tizenegyet, Barrichello négyet), Schumacher mindegyik versenyén dobogóra állhatott. 2002-ben történt a második A1-ring-i eset, ahol Barrichello a csapat utasítására elengedte Schumachert. A német, aki nem értette miért engedték el, a dobogó legfelső fokára engedte a brazilt. Az incidens nagy felháborodást váltott ki, a Ferrari az eset után 1 millió dollár büntetést kapott, és 2003-tól betiltották a csapatutasításokat. Schumacher megszerezte ötödik világbajnoki címét, beállítva ezzel Juan Manuel Fangio rekordját. 2003-ban a Ferrari kissé visszaesett, az Ausztrál Nagydíj dobogójára az egyik Ferraris sem állhatott fel. A Kanadai Nagydíjig a McLaren vezette a bajnokságot. Erősek voltak a Williamsek is, Ralf Schumacher és Montoya összesen négy versenyt nyertek. A világbajnoki cím sorsa az utolsó, Japán Nagydíjon dőlt el, Schumacher lett a világbajnok, két pont előnnyel Kimi Räikkönen előtt. Ezzel Michael Schumacher lett a legsikeresebb versenyző a Formula–1-ben, addigi hat világbajnoki címével. 2004-ben ismét a Ferrari dominált. Schumacher és Barrichello az első és a második helyen zárta az évet. A Ferrari könnyedén megnyerte a bajnokságot, Schumacher hétszeres világbajnok lett. 18 versenyen 15 Ferrari győzelem született.

2005

2005-ben véget ért a Ferrari öt évig tartó sikersorozata. A sok szabályváltoztatás miatt a 2005-ös évet a 2004-es modell módosított változatával kezdték (F2004M) nem sok sikerrel, szemben a McLaren és a Renault csapatokkal. A harmadik, Bahreini Nagydíjon mutatták be az F2005-ös modellt, mely szintén alig tudta felvenni a versenyt a McLaren és a Renault csapatokkal. Bahreinben Schumacher technikai probléma miatt kiesett, amely először esett meg vele a 2001-es Német Nagydíj óta. Problémát okoztak a Bridgestone gumik is, melyek nem tudták igazán felvenni a versenyt a konkurens Michelin gumikkal. Az évben egyszer tudott Michael Schumacher nyerni, a ‘’csonka’’ Amerikai Nagydíjon, mikor a Michelines csapatok nem álltak rajthoz, és összesen hat autó volt versenyben. Az év végén Barrichello a Honda csapathoz igazolt át, Schumacher új csapattársa a brazil Felipe Massa lett.

2006

A gyenge 2005-ös év után a Ferrari 2006-os új autója a 248 F1 lett. Bahreinben Schumacher bár az élről indulhatott, csak második lett a versenyen. Malajziában az időmérő edzésen történt technikai problémák miatt csak az ötödik, hatodik helyet érte el a két Ferrari. Ausztráliában Massa és Schumacher is baleset miatt kiesett. San Marinóban, majd Európában Schumacher nyerni tudott Alonso előtt. A Spanyol, a Monacói, a Brit, és a Kanadai Nagydíjon Alonso nyert, míg Michael második helyen végzett, kivéve a Monacót, ahol az időmérőn történt manővere miatt az utolsó helyről volt kénytelen indulni, és az ötödik lett. Indianapolisban a Ferrari dominált, Schumacher első, Massa második lett. A Francia Nagydíjon szintén a német nyert mögötte Fernando Alonso és Massa végzett. Németországban a két Ferraris első, második lett. Az esős Magyar Nagydíjon Massa a másik Schumacher büntetését követően a tizenkettedik helyről indult. Massa végül két pontot szerzet, a német Nick Heidfelddel történt ütközése után kiállni kényszerült, ám Kubica kizárását követően egy pontra tett szert. Törökországban Massa első győzelmét szerezte, Michael harmadik lett Alonso mögött. A csapat hazai nagydíján, Olaszországban, Michael nyert, míg Alonso motorhiba miatt kiesett. Monzában bejelentették, hogy Schumacher az év végén visszavonul a Formula–1-ből. A Kínai esős versenyen ismét a német győzött, ezzel egy rövid ideig vezette a bajnokságot is. A Japán Nagydíjon Schuamcher autója, miközben vezette a versenyt, meghibásodott és kiesett. Motorhiba miatt a németnek 2000 óta nem kellett kiállnia. A Brazil Nagydíj előtt így Schumacher 10 pontra volt az éllovas Fernando Alonsótól, és csak úgy előzhette volna meg, ha nyer, míg Alonso kiesik. Technnikai problémák miatt a tizedik helyről indulhatott. Egy, a versenyen szerzett defekt miatt az utolsó helyre jött vissza, ahonnan a negyedik helyre ért fel. Alonso második, Felipe Massa első lett hazai futamán. Az évet 2005-höz hasonlóan Alonso és a Renault nyerte. Schumacher helyére 2007-re Kimi Räikkönen igazolt a Ferrarihoz.

2007

A 2007-es szezonban a Ferrari legnagyobb konkurense a Renault visszaesését követően a McLaren lett, Fernando Alonsóval, és a brit újonc Lewis Hamiltonnal. Kimi Räikkönen az év első versenyét megnyerte az F2007-tel. Utoljára Nigel Mansell volt képes első Ferraris versenyét megnyerni. A Maláj Nagydíjon, bár Massa az első rajtkockát szerezte meg, a versenyen csak ötödik lett, míg Kimi a harmadik helyen zárt. Bahreinben Massa első győzelmét aratta a szezonban. Egy a szélcsatornában történt tesztelési baleset miatt bizonyos időre kénytelenek voltak felfüggeszteni a teszteket, aminek következtében a csapat nem tudott olyan jó eredményeket felmutatni, amíg a szélcsatornát meg nem javították. Ez a teljesítmény a Brit Nagydíjig tartott, ahol Kimi első lett, Massa pedig ötödik, miután az utolsó helyről jött fel, mivel lefulladt az autója a rajtrácson, és kénytelen volt a boxból rajtolni. Az esős Európai Nagydíjon Räikkönen az élről indulhatott, bár később kiesett a versenyből. Massa sokáig vezette a futamot, míg Alonso meg nem előzte az utolsó körökben. A következő Magyar Nagydíjon a McLaren nem kaphatta meg konstruktőri pontjait, mivel az időmérő edzésen Alonso feltartotta a boxban csapattársát, aki így nem tudott még egy kört futni. Räikkönen második, míg Massa tizenharmadik lett, miután a tizennegyedik helyről rajtolhatott csak el technikai problémák miatt. Törökországban Massa nyert, Belgiumban Räikkönen, ekkor zárták ki a McLarent a konstruktőri versenyből is, mivel jogtalanul jutottak Ferraris adatokhoz. Japánban Alonso, a Kínai Nagydíjon Hamilton esett ki, míg Kimi Räikkönen a Ferrari 200. győzelmét, a két Ferraris a 600. dobogós helyet szerezte meg az olasz csapatnak. A Brazil Nagydíj előtt Kimi 7 pont lemaradásra volt az éllovas Hamiltontól, aki a versenyen technikai hibák miatt csak a hetedik lett, Alonso a harmadik helyen ért célba, míg Räikkönen megnyerte a versenyt és a 2007-es év világbajnoka lett. Massa, aki az első helyről indult, második lett hazai futamán.

2008

A Ferrari 2008-ra megtartotta az egy évvel korábbi versenyzőpárosát. A csapat személyi összetételében azonban változások álltak be, melyek közül a legjelentősebb, hogy az 1993 óta csapatfőnökként dolgozó Jean Todtot Stefano Domenicali váltotta fel. A korábbi technikai igazgató, Ross Brawn 2007-es szabadsága után szintén elhagyta a csapatot. Az új Ferrari F2008-at január 6-án mutatták be. 2008. első versenyén mindkét versenyző kiesett, mindketten üzemanyagnyomás-hiba miatt. Räikkönen végül egy pontot szerzett, miután Rubens Barrichellót diszkvalifikálták. A nagydíjon a csapat támogatói szerződést kötött az Etihad Airways-zel és Jean Todt lemondott ügyvezető igazgatói posztjáról.

A Maláj Nagydíjon Räikkönen nyert, a pole pozícióból induló Massa pedig megpördült és kiesett. A verseny után többen megkérdőjelezték, hogy képes kipörgésgátló nélkül is uralni az autót. Bahreinben Massa a nagy nyomás ellenére 2. helyről indulva nyert, Räikkönen ezüstérme révén pedig az évad első kettős győzelmét ünnepelhette a csapat.

A futamot követő háromhetes szünetben a Ferrari bemutatta forradalmian új, kilyukasztott orrkúpját, amivel gyorsabb légáramlást és nagyobb leszorítóerőt érhettek el. Az újítást csak a nagy leszorítóerőt igénylő pályákon alkalmazták. Tesztelték emellett a 2009-es szabályoknak megfelelő, jóval kisebb leszorítóerővel rendelkező, de slick gumis konstrukciót is. A Spanyol Nagydíj időmérőjén Räikkönen Alonso Massa sorrend alakult ki. A futamon ismét kettős győzelmet aratott a csapat, Räikkönen, Massa sorrendben, bár az autók fölénye már nem volt olyan szembetűnő, mint az edzéseken. A versenyen szerzett 18 pontjával a csapat élre állt a konstruktőri világbajnokságban. A Török Nagydíjon Massa és Räikkönen az 1. és a 4. helyre kvalifikálta magát. Räikkönen a rajtnál helyezéseket veszített az előtte beragadó Kovalainen kikerülésével. Az időveszteség a finn 2. helyébe és a Scuderia újabb kettős győzelmébe került. Az élen Massa megtartotta első helyét a merész, háromkiállásos taktikával versenyző Hamilton előtt és – vele holtversenyben – feljött az egyéni világbajnokság második helyére. A Monacói esős versenyen az első sorból rajtolhattak, de a rosszul megválasztott gumistratégia és egy kicsúszás miatt Massa csak 3. lett. Räikkönen ütközött Sutillal, és nem szerzett pontot.

A Kanadai Nagydíjon Räikkönen a harmadik helyről indulva jó eséllyel pályázhatott volna a futamgyőzelemre is, de a boxkiállásoknál, amikor a boxutca végén a piros lámpánál megállt, Hamilton nem vette időben észre őt, és nekiment, így mindketten kiestek. Massa egymás után kétszer is kiállni kényszerült a boxba de sikerült az ötödik pozícióban zárnia a versenyt. Franciaországban a csapat 200. pole pozícióját ünnepelte, Räikkönen révén. Hamilton a kanadai baleset okozása miatt kapott rajtbüntetésével csak a 13. helyről indulhatott. A versenyt magabiztosan vezették a Ferrarik, az élen Räikkönen haladt. A féltávot elhagyva hirtelen lelassult, és el kellett engednie a gyorsabb Massát. Autójának jobb oldali kipufogódobja lazult meg és tört el több karosszériaelemet, mielőtt végleg leszakadt. Ahhoz elegendő előnye volt, hogy a harmadik helyen haladó Trulli már ne érje utol. Massa győzelmével átvette a vezetést az egyéni világbajnokságban (1993 óta először vezeti brazil versenyző a vb-t). A Brit Nagydíjon Räikkonen rossz gumiválasztás miatt csak a 4., Massa a sok hibája miatt az utolsó, 13. helyen ért célba. Hockenheimben Massa a harmadik, míg Räikkönen rossz versenyt futva csak hatodik lett. A Magyar Nagydíjon a Ferrari is felhelyezte autóira a cápauszonyszerű motorborítást, de az évad végén nem minden versenyen helyezett el. Massa a verseny vége előtt 3 körrel vezető helyről motorhiba miatt kiesett, Räikkönen pedig 3. lett. Az új Európai Nagydíjon Massáé lett a pole, a leggyorsabb kör és a futamgyőzelem is. Räikkönen a verseny vége felé boxkiállásánál túl korán indult el szerelőitől és tankolóembert magával rántotta. Néhány kör múlva motorhiba miatt kiesett.

A Belga Nagydíj utolsó köreiben a vezető Räikkönen a vizes pályán a falnak ütközött és kiesett. Hamiltont szabálytalan előzése miatt időbüntetéssel sújtották, így Massa nyerte a versenyt. Az esős Olasz Nagydíjat Massa a hatodik pozícióból kezdte és fejezte is be. Räikkönen nem tudott pontszerző helyre felérni, csak a kilencedik lett. Az éjszaka rendezett Szingapúri Nagydíjon Massa óriási előnnyel megszerezte a pole-t és vezette a versenyt. Első boxkiállásánál a jelzőrendszer hibájából túl korán indult el és magával rántotta az üzemanyagtömlőt, amit a boxutca végéig húzott. Csak jelentős időveszteséggel tudott visszaállni, ráadásul a verseny végén meg is pördült, így pont nélkül fejezte be a nagydíjat. Räikkönen a falnak ütközött és kiesett. Japánban Kimi harmadik, Massa egy Hamilton kilökéséért kapott áthajtásos büntetéssel hetedik lett. A Kínai versenyen a második és harmadik helyen autózó két ferraris helyet cserélt, hogy Massa világbajnoki esélyeit életben tartsák Hamiltonnal szemben. A Brazil Nagydíjon a hazai közönség előtt autózó Massa fölényesen győzött, míg Hamilton az utolsó kör végén felért a számára vb címet jelentő ötödik helyre. A brazil egy ponttal Hamilton mögött második lett az egyéni világbajnokságban. Räikkönen Kubicával azonos pontszámmal, de több győzelemmel harmadik lett. A Ferrari megnyerte a konstruktőri vb-t 172 ponttal.

2009

A gyökeresen megváltozatott szabályoktól bővelkedő szezonnnak változatlan versenyzőpárossal vág neki a csapat. Az 2009-es autót az F60-ast január közepe óta tesztelték, a évközbeni teszttilalom miatt. Räikkönen új versenymérnököt kapott, Andrea Stella személyében. A csapat számára botrányosan kezdődött az év, hiszen az első 4 versenyen csak 3 pontot szereztek, de azt is csak Bahreinben, Räikkönen révén, pedig a csapat 3 versenyen KERS-szel ment. A Spanyol Nagydíjra a csapat szinte teljesen újjáépítette az autót, többek között rákerült az új, duplafedeles diffúzor, és visszakerült a KERS is. Ennek ellenére Räikkönen hidraulikai hiba miatt kiesett, Massa pedig üzemanyag-probléma miatt csak a hatodik lett. A Monacói Nagydíjon Räikkönen megszerezte az első dobogós helyezést az évben, harmadik lett, a leggyorsabb kört autózó Massa negyedikként végzett. A Török nagydíjon Massa hatodikként Räikkönen kilencedik lett. Massa silverstone-i pontszerzése (4. hely) után jó rajtjával, majd a jó boxstratégiával először állhatott dobogóra a Nürburgringen, míg csapattársa Adrian Sutillal való ütközése után műszaki hiba miatt kiesett.

Felipe Massa a Magyar Nagydíj időmérő edzésének második szakaszában a négyes kanyar előtt egy, a Rubens Barrichello autójának hátsó felfüggesztéséből elszabadult rugó, sisakjának ütközött. Massa szinte fékezés nélkül csapódott a gumifalba. A budapesti Állami Egészségügyi Központban homlok- és arccsonttöréssel megműtötték, de Massa az év hátralévő részében már nem versenyezhet.

Az olasz istálló hogy Michael Schumacher fogja helyettesíteni, ám a hétszeres világbajnok a mugellói tréning után erős nyaki fájdalomra panaszkodott és ezzel a terapeuták sem tudtak mit kezdeni. Így az olasz Luca Badoer-t ültették Massa helyére. Két versenyen is részt vett az olasz (Európai Nagydíj, Belga Nnagydíj), de nem bizonyult elég gyorsnak. Végül a Ferrari leszerződtette a Force India pilótáját, Giancarlo Fisichellát az utolsó öt versenyre, ezzel együtt Fisichella megkapta a 2010-es tesztpilótai ülést is.

Räikkönen eközben négy egymás követő versenyen (Hungaroring, Valencia, Spa és Monza) dobogóra tudott állni két harmadik, egy második hellyel és egy belgiumi győzelemmel. Ennek köszönhetően a finn az egyéni világbajnokságban az 5. helyre, a csapat a 3. helyre jött fel.

2009. szeptember 30-án bejelentették, hogy Kimi Raikönnen szerződését óriási végkielégítéssel felbontják. A csapat a kétszeres világbajnok Fernando Alonso-t szerződteti 3 évre. A csapat tehát a Felipe Massa - Fernando Alonso párossal vág neki a 2010-es évadnak.

2010

Az év jól indult a csapatnak, a téli tesztek során megbízhatónak és gyorsnak mutatkozott az idei versenygép. A frissen igazolt Fernando Alonso meg is nyerte az első futamot, mögötte pedig csapattársa Felipe Massa futott be, aki a 2009-es súlyos balesete után először indult futamon. Ehhez viszont kellett, hogy a meglepően gyorsnak bizonyult Red Bull műszaki hiba miatt visszaessen. A folytatás nem bizonyult felhőtlennek, mivel az autónál motorproblémák merültek fel, melyet a csapat a FIA engedélyével orvosolhatott. Ausztráliában Alonso a harmadik helyről indult, de az első kanyarban Buttonnal való ütközése miatt a mezőny végére esett vissza. A spanyol a negyedik helyre jött fel a verseny végéig, míg csapattársa a hamradik helyen zárt Button és Kubica mögött. A Maláj Nagydíjon Massa hetedik lett, Alonso pedig motorhiba miatt kiesett két körrel a leintés előtt, így a brazil átvette a vezetést az egyéni pontversenyben. A Kínai Nagydíjon Alonso fordult el elsőként az első kanyarban, ám boxutcaáthajtásos büntetést kapott kiugrás miatt, amivel visszaesett a mezőny végére. A futamot a negyedik helyen fejezte be, Massa 9. lett. Spanyolországban Alonso második lett hazai közönsége előtt, miután Hamilton 2 körrel a vége előtt kiesett a versenyből. Massa a 6. helyen ért célba. Monacóban Alonso összetörte autóját a harmadik szabadedzésen, ezért az időmérőn nem tudott részt venni. A boxutcából rajtolva jó taktikával a hatodik helyen ért célba, Massa negyedik lett. A Török Nagydíjon gyengélkedett a csapat. Massa 8., Alonso pedig a 9. helyet szerzete meg. Kanadában Alonso győzelmi esélyeit az új csapatok pilótái vették el, akik látványosan feltartották, s ezért a boxban előbb Hamiltonnal sezmben vesztett pozíciót, majd később Button tudta megelőzni egy lassú autó miatt. Alonso 3. lett, míg Massa a mezőny végéről felkapaszkodott pontszerző helyre, ám Schumacherrel ütközött, és egy szárnycsere miatt csak a 15. helyen futott be, körhátrányban.

2011

Részletek hamarosan...

2012

Részletek hamarosan...

Motorok Forma–1-es csapatok számára

A Ferrari a '90-es évek óta szállít motorokat más csapatoknak. Az első Ferrari-motort alkalmazó csapat (1 évig) a Minardi volt 1991-ben. 1997-től a Ferrari a Saubernek szállított V10-es erőforrásokat egészen annak a 2005-ös megszűnéséig, ezeket azonban a főszponzor nevére, Petronas-ra keresztelték át. A korábbi ferraris versenyző, Alain Prost az Acer számítástechnikai cég neve alatt használt Ferrari-motorokat 2001-ben a csapatánál, a Prost Grand Prix-nél. 2006-ban a Red Bull Racing, 2007-ben a Spyker, majd 2008-ben annak a jogutódja, a Force India, valamint 2007 óta a Scuderia Toro Rosso használ Ferrári-motort.

Híres versenyzők a csapatnál

A Ferrarinál sok olyan híres pilóta versenyzett, mint Alberto Ascari, Juan Manuel Fangio, Mike Hawthorn, Phil Hill, John Surtees, Lorenzo Bandini, Ludovico Scarfiotti, Nino Vaccarella, Jacky Ickx, Clay Regazzoni, Niki Lauda, Carlos Reutemann, Jody Scheckter, Gilles Villeneuve, Didier Pironi, Michele Alboreto, Gerhard Berger, Alain Prost, Nigel Mansell, Jean Alesi, Rubens Barrichello, valamint Michael Schumacher, és a jelenlegi versenyzőpáros, Kimi Räikkönen és Giancarlo Fisichella.

Közülük kilencen világbajnokok is lettek a Ferrarival: Ascari (1952, 1953), Fangio (1956), Hawthorn (1958), Phil Hill (1961), Surtees (1964), Lauda (1975, 1977), Scheckter (1979), Schumacher (2000, 2001, 2002, 2003, 2004), és Räikkönen (2007).

A Scuderia Ferrari legeredményesebb versenyzője Michael Schumacher, 5 világbajnoki címével (A Ferrari világbajnoki címeinek egyharmada), 72 Ferraris győzelmével (ami a Scuderia Ferrari összes győzelmeinek több mint egyharmada), 57 első rajtkockás indulásával (a Scuderia pole pozícióinak majdnem egyharmada), és leggyorsabb körével, amiket az olasz csapatnál ért el.


Pilóták:

Felipe Massa - Brazil
 

Felipe Massa (São Paulo, 1981. április 25. – ) brazil autóversenyző, 2006 óta a Ferrari Formula–1-es csapat versenyzője. Ezidáig hat teljes szezont teljesített, legjobb összetettbeli eredménye a 2008-ban elért második helyezés. 2010-ig rendelkezik szerződéssel az olasz csapatnál.
Wikipedia

Fernando Alonso - Spanyol
 

Fernando Alonso Díaz (Oviedo, 1981. július 29. – ) spanyol autóversenyző, 2005 valamint 2006 Formula–1-es világbajnoka, egyben az eddigi második legfiatalabb (Lewis Hamilton után) és egyetlen spanyol nemzetiségű Formula–1-es világbajnok.
Wikipedia

 

  Nyeremények

  Tippelés

  Tippstatisztika - Tudd meg mit tippeltek a többiek!

Előző esemény
statisztikája:

Sao Paulo - Futam

Következő esemény
statisztikája:

Yas Marina - Időmérő

  Hirdetés

  Üzenőfal

Benji :
Dehogynem.

maca12 :
A záróvonal átlépéséért nem jár büntetés?

nagycsilla :
Nagyon remélem hogy a Ferrari hosszabbít Kimivel! Szerintem idén sokkal jobban teljesít! Hajrá ...

KIMIIKUISESTI :
Kedves Admin! Gondolom sok játékostársam nevében kérhetlek, hogy a szombati pontokat varázsol...

Feca :
Hajra Vettel nagy rajongoja vagyok a Ferrari-nak,remelem h iden gyozelemre viszed a lovat,,habar tav...

Tovább az üzenőfalhoz »

  Hirdetés

  Szavazás

Melyik autó tetszik idén a legjobban?

Mercedes

Ferrari

Red Bull

McLaren

Más...

Szavazni szeretnék »

  VB állás

Egyéni

1

L. Hamilton (Mercedes)

306

2

S. Vettel (Ferrari)

256

3

V. Bottas (Mercedes)

189

4

K. Raikkönen (Ferrari)

186

5

M. Verstappen (Red Bull Racing)

158

6

D. Ricciardo (Red Bull Racing)

134

7

K. Magnussen (HAAS)

53

8

N. Hülkenberg (Renault)

53

9

F. Alonso (McLaren)

50

10

S. Perez (Force India)

47

11

E. Ocon (Force India)

47

12

C. Sainz Jr (Renault)

38

13

P. Gasly (Toro Rosso)

28

14

R. Grosjean (HAAS)

27

15

C. Leclerc (Toro Rosso)

21

16

S. Vandoorne (McLaren)

8

17

L. Stroll (Williams)

6

18

M. Ericsson (Sauber)

6

19

B. Hartley (Toro Rosso)

2

20

S. Sirotkin (Sauber)

1

Csapat

1

Mercedes

495

2

Ferrari

442

3

Red Bull Racing

292

4

Force India

94

5

Renault

91

6

HAAS

80

7

McLaren

58

8

Toro Rosso

30

9

Sauber

27

10

Williams

7

A teljes VB pontverseny állás ide kattintva megtekinthető.