Hockenheim

Hockenheim

2019.07.27. 15:00:00    

2019.07.28. 15:10:00    

Nyitólap

|

Hírek

|

Videók

|

Versenynaptár

|

VB állás

|

Játékszabályok

|

Egyéni pontverseny

|

Kapcsolat

Összetett

1.

badboy84

2180

2.

f1iceman

2156

2.

Landeron

2156

3.

SzabiMuli

2123

Átlag

1.

Boldi492

119.8

2.

villy

111.72

3.

NokedLee

111.5

4.

badboy84

109

British Grand Prix

1.

badboy84

292

2.

Benji

269

3.

ROLO 44

265

4.

dzsombi

246

Force India F1 Team

Indiai


A Force India egy csapat a Formula–1-ben, amely a 2008-as szezonban vett részt először a sportágban, a Spyker csapat utódjaként. (A Spyker csupán egy évadban, 2007-ben szerepelt a Formula–1-ben, jogelődjei a Midland és a Jordan csapatok voltak.) A Force India a 2008-as világbajnokságot utolsóként zárta, 0 ponttal.

2008-ban a Spykertől örökölt együttműködési szerződés alapján Ferrari motorokkal versenyeztek, amiket 2009-re Mercedesre cseréltek. A Force India 2009-től széleskörűen együttműködik a McLarennel, így a motor mellett ugyanazzal a váltóblokkal és hidraulikai rendszerrel szereli fel autóit a két csapat.

Előzmények

2007. augusztus 14-én jelentették be, hogy eladják a holland Spyker csapatot. Tulajdonosa az indiai vállalkozó, Vijay Mallya lett. Első számú versenyzőjük 2008-ban az olasz Giancarlo Fisichella, társa a már 2007-ben is a Spyker színeiben versenyző német Adrian Sutil volt. Teszt-és tartalékpilótának szerződtették a sokáig az egyik versenyzői ülésért is versenyben lévő Vitantonio Liuzzit.

2008

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon mindkét versenyző kiesett, Sutil egy látványos baleset miatt, amelyben nem sérüt meg. Malajziában Sutil ismét kiesett, míg Fisichella tizenkettedik lett. Ezt a teljesítményét megismételte a következő, Bahreini Nagydíjon, ahol – először az évben – Sutil is célba ért, a 19. helyen. Spanyolországban azonban nem tudta megismételni ezt az eredményét, már az első körben megpördült és kiesett, Sebastian Vettelt is magával rántva. Fisichella közel került a pontszerzéshez a versenyen, sokáig a büntetése miatt mögötte autózó Nick Heidfeldet is maga mögött tartotta, végül a 10. lett. Mint utóbb kiderült, ez volt önmaga és a csapat legjobb eredménye 2008-ban. A Török Nagydíjon már az első körben ütközött Nakadzsimával, és kiesett. Sutil a 16. helyen ért célba.

A Monacói Nagydíjon a 200. rajtját ünneplő Fisihella csak az utolsó, Sutil pedig a 18. helyről indulhatott, bár a szombat délelőtti, esős szabadedzésen már megmutatta, hogy vizes pályán jó eredményre képes. A versenyen esett, Sutil pedig hiba nélkül autózott. Hét körrel a vége előtt már a 4. helyen haladt, amikor a mögötte jövő Räikkönen nem tudott lefékezni a kikötői sikán előtt, és hátulról beleütközött. Még be tudott hajtani a boxba, de ott feladni kényszerült a versenyt, a csapat és saját maga óriási csalódására. A versenybírók szokványos versenybalesetnek minősítették az esetet, és nem büntették meg Räikkönent, aki elismerte a hibáját és elnézést kért Sutiltól. Ugyanakkor őt is figyelmeztették a verseny után a bírók, mert még a 13. körben, sárga zászlónál előzött. Fisichella váltóhiba miatt esett ki, így Force India pont nélkül távozott Monacóból.

A Kanadai Nagydíjon Sutil és Fisichella is technikai probléma miatt esett ki. Sutil égő autóját (a túlhevült fékek kigyulladtak) nem tudták kivontatni a pályáról, ezért be kellett küldeni a biztonsági autót. Franciaországban csak a rajtbüntetést kapott Rosberget és Barrichellót tudták megelőzni az időmérő edzésen. Ezúttal legalább mindketten befejezték a futamot, Fisichella 18., Sutil 19. lett. A Brit Nagydíjon azonban mindketten kiestek. A Németországban Sutil a 15., Fisichella pedig a 16. helyet szerezte meg. A Magyar Nagydíjon ismét nem sikerült jó eredményt elérniük, Sutil kiesett, csapattársa 15. lett. Valenciában is hasonló volt a helyzet, Fisichella egy helyet tudott csak javítani. Az esős belga futamon mindkét versenyző célba ért, Sutil 2008-as legjobbjaként egy 13. helyet könyvelhetett el. Olaszországban Fisichella a mezőny egyetlen kiesője volt, Sutil 19. lett. Utóbbi számára ezután zsinórban három kiesés következett, Fisichella kétszer ért célba ez idő alatt.

A szezonzáró Brazil Nagydíjon a 16. és a 18. helyet szerezték meg a Force Indiák, így pont nélkül, a 10. helyen zárta a csapat a 2008-as évet. Adrian Sutil Monacóban, Giancarlo Fisichella Brazíliában járt közel a pontszerzéshez, utóbbi néhány körön keresztül a 3. helyen állt, de végül csak 18. lett. A Force India megelőzte ugyan a négy verseny után visszalépő Super Agurit, de gyakorlatilag a mezőny leggyengébb csapata volt az idényben.

2008. november 10-én bejelentették, hogy a Force India felbontotta együttműködési szerződését a Ferrarival és hasonló tartalmú megállapodást kötött a Mercedesszel és a McLarennel. Eszerint 2009-ben Mercedes motorokkal és McLaren váltóblokkal, valamint hidraulikai rendszerrel és aerodinamikai elemekkel szerelik fel az autóikat.

2009

A 2009-es évnek a változatlan Giancarlo Fisichella, Adrian Sutil versenyzőpárossal vágott neki a csapat. A stábban azonban több személyi változás is történt: a csaptfőnöki teendőket Colin Kolles helyett maga a tulajdonos, Vijay Mallya látja el, Mike Gascoyne technikai igazgatót James Key váltotta. A csapat 2009-es modelljét, a VJM02-est viszonylag későn, március 1-jén mutatták be, így csak keveset tesztelhették, de az elért eredmények a 2008-asnál jobb szereplést vetítettek előre.

Az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon a 9. és a 11. helyen végeztek a Force Indiák.

A Belga nagydíj hétvégéjén mindkét pilóta remekelt. Az időmérő edzésen Fisichella megszerezte a Force India első Pole pozícióját. A verseny ötödik körében a finn Kimi Raikönnen megelőzte a KERS segítségével. Fisichella végig nagyon jól ment, majd a 2. helyen ért célba. Ez volt a Force India első dobogós helyezése. Fisichella eredménye nagy sikert aratott. A Ferrari leszerződtette a sérült Felipe Massa helyére. Az olasz a szezon utolsó öt versenyén vezetheti a Ferrari egyik autóját, majd a 2010-ben a tesztpilótai feladatokat láthatja el. Fisichella helyére, a szintén olasz Vitantonio Liuzzi-t ültették. Az monzai futamon jól szerepelt a csapat. Sutil a megszerezte a második pozíciót az időmérőn, majd a futamon negyedik lett. Liuzzi autója tönkrement, de szereplése említésre méltó.


Pilóták:

Adrian Sutil - Német
 

Adrian Sutil (Starnberg, 1983. január 11. – ) német autóversenyző. 2008-ban a Force India Formula–1-es csapat tagja.
Wikipedia

Paul di Resta- brit 
 

Paul di Resta (1986. április 16. – ) brit autóversenyző.2007-tól a német túraautó-bajnokságban versenyzett. A 2007-es szezonban legjobb újjoncként az ötödik helyen végzett. 2008-ban két versenyen lett első és további ötször volt dobogós. Végül a második helyen zárta az évet, négy pont hátrányban a bajnok Timo Scheider mögött. 2009-ben egy győzelemmel és két dobogós helyezéssel a harmadik helyen zárt az összetett értékelésben.
2010-ben továbbra is a német túraautó-bajnokságban szerepel, ezentúl a Formula–1-es Force India csapat tesztpilótája. 2011. január 26-án a Force India bejelentette, hogy 2011-ben Adrian Sutil mellett Paul di Resta versenyez a csapatban.
Wikipedia

 

  Tippelés

  Tippstatisztika - Tudd meg mit tippeltek a többiek!

Előző esemény
statisztikája:

Silverstone - Futam

Következő esemény
statisztikája:

Hockenheim - Időmérő

  Hirdetés

  Üzenőfal

Admin :
Köszi az észrevételt, javítottuk!!

Atram Racing :
A kanadai időmérő 20 órakor kezdődik, a tipp pedig 21 ótakor zárul le, hasonló a helyzet a f...

SzabiMuli :
Az észrevétel jogos lenne, ha verseny után szabták volna ki a büntetést...

villy :
"A végső pontszámításban minden esetben a pályán elért eredmények a döntőek. (Tehát a ...

SzabiMuli :
Lapajnak van egy jó írása Laudáról Facebookon, érdemes elolvasni....

Tovább az üzenőfalhoz »

  Hirdetés

  Szavazás

Melyik autó tetszik idén a legjobban?

Mercedes

Ferrari

Red Bull

McLaren

Más...

Szavazni szeretnék »

  VB állás

Egyéni

1

L. Hamilton (Mercedes)

112

2

V. Bottas (Mercedes)

105

3

M. Verstappen (Red Bull Racing)

66

4

S. Vettel (Ferrari)

64

5

C. Leclerc (Ferrari)

57

6

P. Gasly (Red Bull Racing)

21

7

K. Magnussen (HAAS)

14

8

S. Perez (Racing Point)

13

9

K. Raikkönen (Alfa Romeo)

13

10

L. Norris (McLaren)

12

11

C. Sainz Jr (McLaren)

10

12

D. Ricciardo (Renault)

6

13

N. Hülkenberg (Renault)

6

14

L. Stroll (Racing Point)

4

15

A. Albon (Toro Rosso)

3

16

D. Kvyat (Toro Rosso)

3

17

R. Grosjean (HAAS)

1

18

A. Giovinazzi (Alfa Romeo)

0

19

G. Russel (Williams)

0

20

R. Kubica (Williams)

0

Csapat

1

Mercedes

173

2

Ferrari

99

3

Red Bull Racing

64

4

McLaren

18

5

Racing Point

17

6

Alfa Romeo

13

7

Renault

12

8

HAAS

8

9

Toro Rosso

4

10

Williams

0

A teljes VB pontverseny állás ide kattintva megtekinthető.