Yas Marina

Yas Marina

2018.11.24. 14:00:00    

2018.11.25. 14:10:00    

Nyitólap

|

Hírek

|

Videók

|

Versenynaptár

|

VB állás

|

Játékszabályok

|

Egyéni pontverseny

|

Kapcsolat

Összetett

1.

feco

3998

2.

GranTorino

3966

3.

KIMIIKUISESTI

3935

4.

f1iceman

3898

Átlag

1.

feco

105.21

2.

dzsombi

100.95

3.

GranTorino

99.15

4.

totti

99

Brazilian Grand Prix

1.

Dereri

326

2.

totti

324

3.

badboy84

305

4.

Schumacher

301

Vodafone McLaren Mercedes

 

A McLaren Formula–1-es csapatot az új-Zélandi Bruce McLaren alapította Bruce McLaren Motor Racing néven. A csapat 1966-ban, a Monacói Nagydíjon debütált. A Formula–1 harmadik legsikeresebb csapata 11 egyéni-és 8 konstruktőr-világbajnoki címével, a Ferrari és a Williams mögött. A McLaren 2007-ben is mindkét világbajnoki cím esélyese volt, végül azonban kizárták őket a konstruktőr-világbajnokságból, mivel több McLarenes dolgozónál a Ferrari tulajdonát képező adatokat találtak. A csapat a Formula–1 mellett részt vett már az Indianapolisi 500-ban és a Le Mans-i 24 órás versenyen is. 2010-es versenyzői Lewis Hamilton és Jenson Button. Tesztversenyzői Pedro de la Rosa és Gary Paffett. A csapatfőnök Martin Whitmarsh, miután 2009. március 1-jén Ron Dennis átadta neki a csapatfőnöki posztot.

 

 

Kezdetek

Az első McLaren versenyautó a McLaren M1A volt 1964-ből. A Bruce McLaren Motor Racinget 1963-ban alapította az új-Zélandi Bruce McLaren, aki eredetileg sportautókat épített. A csapat 1966-ban debütált a Formula–1-ben, a Monacói Nagydíjon. A kezdeti motorbeszállító a Ford volt. A csapatnak első két szezonjában csak egy versenyzője volt, maga az alapító Bruce McLaren, aki az első versenyen olajszivárgás miatt kiesett. Legközelebb csak az Amerikai Nagydíjon vett részt, ahol azonban új motorral, a Serenissimával indult. A versenyen ötödik helyével a McLaren első pontjait szerezte. Az első szezonban a csapat két ponttal a kilencedik lett.

A csapat azóta is a Forma 1 világának meghatározó szereplője

Az utóbbi években

2000–2004

A 2000-es évet Michael Schumacher nyerte a Ferrarival, Häkkinen 89 ponttal a második lett. 2001-ben Mika az egyéni bajnokságban a második Coulthard mögött végzett, ötödikként. Häkkinen 2002-re visszavonult a Formula–1-ből, helyére a korábban Sauberes Kimi Räikkönen érkezett. A csapat 2002-ben mindössze egy futamgyőzelmet könyvelhetett el magának, a Monacói Nagydíjon, ahol Coulthard nyert. Az évet Schumacher fölényesen nyerte, összes versenyén dobogós lett. 2002-ben a McLaren harmadik lett a konstruktőrök versenyében a Ferrari és a Williams mögött. A 2003-as évben Kimi Räikkönen midössze két ponttal maradt el Schumachertől, aki hat, míg Kimi csak egy futamgyőzelmet szerzett. 2004-re a csapat teljesítménye ismét visszaesett. Räikkönen egy futamgyőzelmet szerzett, a Belga Nagydíjon. A csapat az ötödik helyen végzet a konstruktőri bajnokságban a Ferrari, a BAR, a Renault, és a Williams mögött. Schumacher a szezon 18 futamából 13-at nyert meg.

2005

2005-ben Coulthard a Red Bull Racinghez szerződött, helyére a kolumbiai Juan Pablo Montoya került, aki két versenyen nem vett részt, helyette a Bahreini Nagydíjon Pedro de la Rosa, a San Marinó-i Nagydíjon Alexander Wurz versenyzett. A nehézkes kezdés után Räikkönen hét, Montoya három futamgyőzelmet aratott. San Marinóban Räikkönen megszerezte a pole pozíciót, és a 9. körig vezette is a futamot, amikor technikai probléma miatt kiesett. Hasonlóan vezette az Európai Nagydíjat is, mikor az utolsó körökben jobb első kereke leszakadt, és kiesett. A Német Nagydíjon szintén az első rajtkockából indult, motorhiba miatt kiesett. Fernando Alonso 133 ponttal megnyerte a 2005-ös egyéni bajnoki címet, míg Räikkönen 112 ponttal a második lett. Montoya a negyedik helyen végzett. Az év közepén a West, mint főszponzor, elhagyta a csapatot. 2005. december 25-én bejelentették, hogy 2007-re Fernando Alonso érkezik a csapathoz.

2006

Az új MP4-21 bemutatása után a csapat ismét abban reménykedett, hogy a bajnoki címért fognak harcolni, ám a téli tesztek során kiderült, hogy az új Mercedes V8-as motor nem volt túl erős, sem megbízható. Az első versenyen Räikkönen az időmérőn történt technikai probléma miatt az utolsó helyről vághatott neki a versenynek, melyen a dobogó legalsó fokát szerezte meg, Michael Schumacher és Fernando Alonso mögött. Montoya ötödik lett, akit szintén technikai hibák hátráltatták. Räikkönen a Maláj Nagydíjon ütközés miatt kiesett, az Ausztrál Nagydíjon viszont második lett.

Kimi emellett még a Brit, a Kanadai és a Német Nagydíjon lett harmadik, az Olasz Nagydíjon második. Montoya legjobb helyezése ebben az évben Monacói második helye volt. Montoya az Amerikai Nagydíj rajtjánál kiütötte csapattársát, és mindketten kiestek. A verseny után elbocsátották a csapattól. Montoya a McLarennel együtt a Formula–1-et is elhagyta, jelenleg a NASCARban versenyez. Helyére a csapat tesztversenyzőjét, Pedro de la Rosát ültették be, aki a Magyar Nagydíjon második lett. A 2006-os Olasz Nagydíjon ismertté vált, hogy a visszavonuló Schumacher helyén 2007-ben Kimi Räikkönen versenyez majd a Ferrarinál. Räikkönen az ötödik helyen zárta utolsó versenyét a McLarennel Brazíliában. A szezont ismét Alonso nyerte, mögötte Michael Schumacher végzett.

2007

2006 novemberében a McLaren-Mercedes Lewis Hamiltont szerződtette le a világbajnok Fernando Alonso mellé. 2007-ben a csapat főszponzora a Vodafone lett. A csapat legnagyobb ellenfele ezévben a Renault visszaesését követően a Ferrari volt. A csapat nagyon erősen kezdte az évet, Ausztráliában Alonso második, az újonc Hamilton harmadik lett Kimi Räikkönen mögött. Hamilton első nyolc versenyén dobogós lett, Alonso négy versenyt nyert, és egy kivétellel mindegyiken pontot szerzett. A szezon előrehaladtával egyre inkább romlott a két versenyző kapcsolata. A konfliktusok csúcsa a Magyar Nagydíj volt, ahol Alonso megakadályozta Hamiltont, hogy mért időt fusson az időmérő edzésen, bár előtte Hamilton is megszegte azt a megállapodást, miszerint Alonsót előre kellett volna engednie az etap alatt. Alonsót ezért azzal büntette a versenybíróság, hogy öt rajthellyel hátrébb sorolták. A versenyt Hamilton nyerte, de az FIA elvette a csapat a nagydíjon szerzett konstruktőri pontjait. A McLaren a világbajnoki cím legnagyobb esélyese volt szinte az egész szezon során, miután az utolsó, Brazil Nagydíjon Alonso a harmadik lett a két Ferrari mögött, Hamilton pedig technikai problémák miatt csak a hetedik lett, így a 2007-es egyéni világbajnoki címet Kimi Räikkönen szerezte meg.

A 2007-es Belga Nagydíj előtt kizárták a McLarent az azévi konstruktőri bajnokságból, emellett 100 millió dollárra büntették meg, miután kiderült, hogy a Ferraris Nigel Stepney a McLarenes Mike Coughlan számára adott át a Ferrari tulajdonát képező dokumentumokat, amiket fel is használtak az év során, sőt a 2008-as konstrukciót is részben erre alapozták. Lewis Hamilton és Fernando Alonso viszont – mivel együttműködtek a hatóságokkal a vizsgálat során – megtarthatták pontjaikat. A csapat két versenyzőjének 2008-as rajtszáma emiatt a 22-es és a 23-as lett. A boxutcában is eredetileg az utolsó garázs lett volna az övék 2008-ban, de végül az ötödiket kapták meg, mert a személyzet és a felszerelések nem fértek volna el az utolsó garázsban.

2007. november 2-án ismertté vált, hogy Alonso, 2007-es botrányos éve után, a Renault-hoz tér vissza.

2008

2008-ra a finn Heikki Kovalainent ültették be Fernando Alonso helyére, aki elhagyta a csapatot és a Renaulthoz szerződött. A szezonnyitón Hamilton nyert, míg Kovalainen az ötödik lett. Malajziában mindkét versenyző öthelyes rajtbüntetést kapott Nick Heidfeld feltartásáért. Kovalainen a harmadik, míg Hamilton az ötödik lett. A Bahreini Nagydíjon Hamilton ütközött Alonsóval és nem szerzett pontot. Kovalainen ötödik lett és megfutotta a verseny leggyorsabb körét. A 2008-as Spanyol Nagydíj időmérő edzésén a McLaren versenyzői csak az 5–6. helyre kvalifikálták magukat, de egy jó rajtot követően tartották a lépést az élbollyal. Kovalainen az első boxkiállások során éppen vezető helyen állt, mikor bal első defektet kapott, és orral a gumifalba csapódott. A versenyző rövid időre elvesztette az eszméletét, de nem sérült meg. Hamilton jó boxtaktikájának köszönhetően a verseny végén már a Ferrarik nyomában volt, de előzni nem tudott. A Török Nagydíjon a McLarenek a 2–3. helyről indulhattak, de Kovalainen beragadt a rajtnál, ütközött Räikkönennel és be kellett mennie kerékcserére. Már nem tudott pontszerző helyre felkapaszkodni, és tizenkettedikként zárt. Hamilton háromkiállásos taktikájával tartani tudta a lépést az élen Massával, de végül csak második lett.

Az esős Monacói Nagydíjon Hamilton a harmadik helyről indulva, jó gumistratégiával az első helyen végzett és átvette a vezetést az egyéni világbajnokságban. Kovalainen nem tudott elindulni a felvezető körre, ezért a boxból rajtolva csak a 8. lett. Az ezért járó egy ponttal a McLaren feljött a második helyre a konstruktőrök között, megelőzve a BMW Saubert. Kanadában Hamilton az első, Kovalainen a hetedik helyre kvalifikálta magát. A versenyt sokáig vezető Hamilton az első boxkiállásoknál nem vette időben észre a piros lámpánál állókat a boxutcában, így Räikkönennek ütközött, amelynek következtében mindketten kiestek a versenyből. Figyelmetlenségéért a Francia Nagydíjra tízhelyes rajtbüntetést kapott. Kovalainen a futamon lemaradt a pontszerző nyolcadik helyről, csak a kilencedik lett. A Francia Nagydíjon Hamilton mellett Kovalainen is rajtbüntetést kapott, miután az időmérő edzésen feltartotta Mark Webbert. A McLarenek így a 10. és a 13. helyről indulhattak. A versenyen Hamilton boxutca-áthajtásos büntetést kapott, amiért egy sikánt levágva előzte meg Sebastian Vettelt. Kovalainen hosszú körökre beragadt a pozícióját jól tartó Piquet mögé, végül a negyedik lett. Hamilton már nem tudott pontszerző helyre felzárkózni, tizedikként fejezte be a versenyt.[2] A csapat és Hamilton hazai nagydíján, a Brit Nagydíjon Kovalainen megszerezte élete első pole pozícióját, Hamilton csak a 4. helyről rajtolhatott. A futamon esett az eső. Hamilton az első körben feljött a 2. helyre, pár körrel később pedig megelőzte csapattársát is, átvette a vezetést. Kovalainen a futam során többször belassult és kicsúszott, így csak az 5. helyen ért célba, míg Hamilton csak egyszer hibázott a verseny során, így megnyerte a futamot. A Magyar Nagydíj időmérő edzését a McLarenek uralták, Hamilton az első, Kovalainen a második rajtkockát szerezte meg. A rajtnál mindkettejüket lerajtolta a ferraris Felipe Massa, aki három körrel a verseny végéig vezette a mezőnyt, amikor motorhiba miatt kiesett. Hamilton defektet kapott, de fel tudott jönni az ötödik helyre. Finn csapattársa megszerezte élete első Formula–1-es győzelmét a csapattal. A konstruktőri versenyben ezzel megelőzték a BMW Saubert, így a második helyre jöttek föl. Az Európai Nagydíj időmérő edzésén a McLarenek a 2. és az 5. rajthelyet szerezték meg. A verseny napján Hamilton magas lázával és nyaki fájdalmaival küszködött, ezért még az indulása is kérdéses volt, de végül elrajtolt a versenyen. Hamilton a 2., Kovalainen a 4. lett. A Belga Nagydíjon Hamilton a pole-ból, míg csapattársa, Kovalainen, a 3. rajtkockából indulhatott. Kovalainen már a rajtnál beragadt, majd Nick Heidfelddel összeakadt, így a mezőny végére esett vissza. A második kör kezdetén Hamilton is megpördült a célegyenes végén, amit Raikkönen ki is használt, így Hamilton a második helyre csúszott vissza. Kovalainen egyszer felöklelte Mark Webbert, amiért büntetést kapott, így már nem volt esélye a pontszerzésre. Az utolsó boxkiállások után Hamilton a keményebb gumival felzárkózott Räikkönen mögé, majd a vége előtt négy körrel elkezdett esni az eső. Hamilton először a buszmegálló sikánnál kezdett el előzni, de a célegyenes előtt Raikkönen kiszorította, ezért kénytelen volt levágni a kanyart, majd visszaengedte maga elé a ferrarist, a szabályoknak megfelelően. A célegyenes végén Hamilton újra megelőzte a bajnokot, így Hamilton 1., míg Kovalainen 10. lett, de a verseny után megvizsgálták Hamilton előzését, és szabálytalannak ítélték, ezért 25 másodperces büntetést kapott, így csak 3. lett. A versenyt követő héten a McLaren fellebbezett az ügyben, a tárgyalás szeptember 22-én volt, de ugyanúgy szabálytalannak ítélték Hamilton akcióját, ezért nem is tudta nagyon növelni előnyét. Az Olasz Nagydíj ídőmérő edzésén Lewis Hamilton az esőben a rossz taktika miatt csak a 15. rajthelyet szerezte meg, míg Kovalainen egy bravúros menettel megszerezte a szakadó esőben a 2. rajthelyet. Hamilton a futam első felében hihetetlen hajrára váltott, és folyamatos előzésekkel egészen a 2. helyig jött fel, de a rossz gumitaktika miatt visszacsúszott a 7. helyre, míg Kovalainen másodikként ért célba. A Formula-1 első éjszakai futamán Lewis Hamilton 3., Heikki Kovalainen pedíg a 4. lett. A japán időmérő edzésen Lewis Hamilton megszerezte Formula-1-es pályafutása tizenkettedik pole pozícióját, Kovalainen 3. lett az időmérőn. A Japán Nagydíj rajtját Hamilton elrontotta, elfékezte magát, így sok versenyzőt kitérített a pályáról, ezért boxutca-áthajtásos büntetést kapott, és a verseny közben Felipe Massa ki is lökte egyszer a pályáról, így csak 12. lett, csapattársa pedíg műszaki hiba miatt kiesett. A Kínai Nagydíj időmérőjén Hamilton hatalmas fölénnyel megszerezte ismét a pole-t, Kovalainen 5. lett. Hamilton győzött, Kovalainen a defektje miatt csak a 18. lett. A Brazil Nagydíjon Hamilton az 5. helyről indult, de a verseny közben feljött a 4. helyre, így abban a pillanatban ő volt a bajnok, de jött az eső, így mindenki bement a boxba esőgumikért, Hamilton az 5. helyre ért vissza. A verseny vége felé a mögötte lévő Sebastian Vettel nagy erővel tört előre, így az autójával nem bíró Hamiltont is megelőzte, ezért a mclarenes visszacsúszott a 6. helyre, ezzel rövid időre elveszítve a vb-címet. A verseny vége előtti utolsó körben már erősen esett, és Glock nem tudta irányítani az autóját, mert ő nem rakott fel esőgumit, így szinte mindenki, aki mögötte volt megelőzte őt, így Hamilton is. Ezzel Hamilton az 5. helyen ért célba, megnyerve a világbajnokságot. A McLaren-Mercedes a konstruktőri világbajnokságon 2. lett.

2009

A 2009-es évben úgy reménykedtek a McLaren-esek, hogy a konstruktőri világbajnoki cím is Wokingba költözik, ám már hamar, a futam előtti teszteken bebizonyosodott, hogy óriási lemaradással küzd a világbajnok gárda. Tesztről-tesztre fejlődtek, ám Ausztráliába így is óriási lemaradással érkeztek. Kovalainen a 12. míg csapattársa váltócsere miatt az utolsó rajtkockáról kezdhette meg az idény első futamát. Kovalainen balesetet szenvedve már az első körben búcsúzott, míg a regnáló világbajnok a harmadik helyen ért be, ám a futam után kizárták őket a versenybírák megtévesztése miatt. A következő, malajziai futamon a McLarenen ott folytatták, ahol abbahagyták. Képtelenek voltak beférni a Q3-ba. Kovalainen az első körben ismét összetörte az autóját, viszont öröm az örömben, hogy a hátulról induló Hamilton ismét pontot érő helyen tudott bejönni, azonban a futamot félbeszakították, így csak a megszerzett pontok felét kapták meg a pilóták. A kínai nagydíjon Hamilton már befért a Q3-ba, és Kovalainen is vigyázni tudott magára a futamon, így minden adott volt, hogy ketten kezdjenek el pontot gyűjtögetni. Hamilton óriási agresszivitással vezetve megelőzte Raikkonent és Trullit, de ahogy az esőben előfordul, többször megpördült és sorra mentek el mellette a már leelőzött pilóták. Végül a 6. és a 7. helyen jött be a két McLarenes, a két Red Bull és Brawn után. A bahreini pálya már jobban feküdt a MP4-24-es McLarennek. Hamilton az 5. helyre kvalifikálta magát, megelőzve a brawnos Barrichellót. A rajtnál a KERS-t kihasználva Hamilton feljött a 3. helyre, ám később Button elment honfitársa mellett, és így a végén a 4. helyen tudott bejönni. Csapattársa gyengén versenyezve a 12. helyet érte el. Európába érve a wokingiak teljesítménye rohamosan visszaesett. Kovalainen nem volt képes beférni a Q2-be, míg csapattársa is csak a 14. helyett szerezte meg. Kovalainen szenvedése váltóhiba miatt már az első körökben véget ért, míg a trónoló világbajnok megpróbált megint pontot csípni a „semmiből”, ám csak a 9. helyen tudott bejönni. A soron következő nagydíj a monacói volt, ahol a McLarenek tradicionálisan jól szerepelnek. A nem éppen versenyképes „szekerükkel” is reménykedhettek, hiszen ott inkább számít a mechanikai tapadás, mintsem az aerodinamika. Reménykedhettek addig, amíg fiatal világbajnokuk oda nem verte az autóját a falnak. Ehhez jött még a váltócserével járó öt helyes rajtbüntetés. Kovalainen ugyan megszerezte a 7. helyet, ám ő a futamon már-már megszokott módon összetörte a McLarent. A pontszerzés itt is elmaradt. Vészesen következett a McLaren illetve Lewis Hamilton hazai nagydíja, ám előtte Törökországba tettek kitérőt. Valamire való eredményt itt sem tudott felmutatni a wokingi gárda. Hamilton a 16. helyről rajtolva „feljött” a 14-re, míg finn csapattársa a 14. helyről indulva a 15. helyen futott be. Következett a Brit Nagydíj. Komolyabb eredményt itt sem lehetett várni az „ezüst-nyilaktól”, ám már lehetett olyan hangokat hallani, hogy a soron következő német nagydíjra, egész pontosan a Nürburgringre, egy új aerodinamikai csomaggal érkezik a brit-német gárda. Hamilton ismét nem tudta sikerrel venni a Q2-s akadályt, a 18. helyre kvalifikálta magát, míg csapattársa a már előkelőnek számító 13. helyről vághatott neki a 60 körös futamnak. A futam a már megszokott sémában zajlott, izgalmat a hátsó szekció előadása tudott hozni. Hamilton Alonsóval és Heidfelddel hadakozott, tisztára mint 2007-ben, csak akkor nem a 15. helyen. Következett a Német Nagydíj. A jóslat bevált. Hamilton három szabadedzésből kettőt megnyert, és ő futotta a hétvége leggyorsabb körét, ugyanis mire kijöttek volna a fiúk a Q2-re, hogy megfussák leggyorsabb köreiket, leszakadt az ég, így ez elmaradt. Végül Hamilton a 4. helyet szerezte meg, míg csapattársa, aki csupán az időmérőre kapta meg ezeket a frissítéseket, a 6. időt autózta. Óriási volt az izgalom a McLaren-csapatban, hiszen ez a versenyképes autó és a KERS kihozhat akár egy dobogót is ebből a futamból. Hamilton nagyot rajtolt, s már-már úgy tűnt, hogy ő fordul elsőnek, ám Webber első szárnya „lyukat” ütött a fiatal versenyző jobb hátsó kerekén. Hamilton végül pályafutása során először az utolsó helyen fejezte be a versenyt, mivel a defektes gumi megsértette a hűtőjét. Kovalainen megint csak nem élete versenyét futva, a 8. helyen jött be.

2010

2010-ben a 2009-es világbajnok, Jenson Button igazolt a McLarenhez. A bajnokságban Lewis Hamilton a 4. , Jenson Button pedig 5. lett. Lewis Hamilton megnyerte a török, a kanadai és a belga futamot, míg csapattársa az ausztrál és a kínai nagydíjon diadalmaskodott.

2011

Részletek hamarosan...

2012

Részletek hamarosan...

Szponzorok

A csapat négy legjelentősebb főszponzora a Yardley (1971-1973), a Marlboro (1974-1996), a West (1997-2005) és a Vodafone 2007-től. A leghosszabb ideig a Marlboro volt a csapat főszponzora, mely 1996 után a Ferrarihoz ment. A West cigarettamárka 1997-től 2005. július 29-ig volt a McLaren főszponzora, amikor a McLarent arra kötelezték, hogy keressen új főszponzort, mivel az Európai Unió útmutatása szerint nem lehet dohányt reklámozni. A csapat 2006 végéig Team McLaren-Mercedes néven szerepelt.

A jelenlegi főszponzor a Vodafone, mely a csapat hivatalos nevében 2007-óta szerepel is: Vodafone McLaren-Mercedes. Jelentős szponzor emellett a Diageo (Johnnie Walker whisky márka), az Aigo, a Hugo Boss, a Hilton Hotels,a SAP AG a Santander,és a Mobil 1. 2009-ben a Lenovo informatikai cég csatlakozik a csapathoz.


Pilóták:

Jenson Button - Brit
 

Jenson Button (teljes nevén Jenson Alexander Lyons Button; Frome, Somerset, 1980. január 19. – ) angol autóversenyző, jelenleg a Vodafone McLaren Mercedes Formula–1-es csapat tagja. 2000-ben debütált a Formula–1-be a Williams csapat színeiben. 2001-ben a Benetton, a következő évben az abból alakuló Renault versenyzője volt. 2003-tól a British American Racingnél versenyzett, 2004-ben harmadik lett a világbajnokságban a Ferrarik mögött. Első győzelmét a 2006-os Magyar Nagydíjon aratta a Hondával, 113 nyeretlen verseny után.[1] A Honda 2008-as decemberi visszavonulása után Ross Brawn vette meg a csapatot 2009. február végén. Az ütőképes Brawn-Mercedesszel az évad első hét versenyéből hatot megnyert, ami előtte csak Jim Clarknak és Michael Schumachernek sikerült. Az utolsó előtti Brazil Nagydíjon ötödik helyével bebiztosította világbajnoki címét, csapata a konstruktőrök között szintén első lett. 2010-től pedig a Mclaren pilótájaként vág neki a szezonnak.
Wikipedia

Sergio Perez - Mexikói
 

Sergio Pérez Mendoza (Guadalajara, 1990. január 26. –) mexikói autóversenyző, a 2007-es brit Formula–3-as bajnokság national class értékelésének győztese, valamint a 2010-es GP2-es szezon ezüstérmese. 2011-től 2012-ig a Sauber Motorsport versenyzője a Formula–1-es világbajnokságon.[1] Legjobb versenyeredménye a 2012-es maláj és olasz nagydíjon elért második helyezés. 2013-tól a McLarennél folytatja pályafutását.
Wikipedia

 

  Nyeremények

  Tippelés

  Tippstatisztika - Tudd meg mit tippeltek a többiek!

Előző esemény
statisztikája:

Sao Paulo - Futam

Következő esemény
statisztikája:

Yas Marina - Időmérő

  Hirdetés

  Üzenőfal

Benji :
Dehogynem.

maca12 :
A záróvonal átlépéséért nem jár büntetés?

nagycsilla :
Nagyon remélem hogy a Ferrari hosszabbít Kimivel! Szerintem idén sokkal jobban teljesít! Hajrá ...

KIMIIKUISESTI :
Kedves Admin! Gondolom sok játékostársam nevében kérhetlek, hogy a szombati pontokat varázsol...

Feca :
Hajra Vettel nagy rajongoja vagyok a Ferrari-nak,remelem h iden gyozelemre viszed a lovat,,habar tav...

Tovább az üzenőfalhoz »

  Hirdetés

  Szavazás

Melyik autó tetszik idén a legjobban?

Mercedes

Ferrari

Red Bull

McLaren

Más...

Szavazni szeretnék »

  VB állás

Egyéni

1

L. Hamilton (Mercedes)

306

2

S. Vettel (Ferrari)

256

3

V. Bottas (Mercedes)

189

4

K. Raikkönen (Ferrari)

186

5

M. Verstappen (Red Bull Racing)

158

6

D. Ricciardo (Red Bull Racing)

134

7

K. Magnussen (HAAS)

53

8

N. Hülkenberg (Renault)

53

9

F. Alonso (McLaren)

50

10

S. Perez (Force India)

47

11

E. Ocon (Force India)

47

12

C. Sainz Jr (Renault)

38

13

P. Gasly (Toro Rosso)

28

14

R. Grosjean (HAAS)

27

15

C. Leclerc (Toro Rosso)

21

16

S. Vandoorne (McLaren)

8

17

L. Stroll (Williams)

6

18

M. Ericsson (Sauber)

6

19

B. Hartley (Toro Rosso)

2

20

S. Sirotkin (Sauber)

1

Csapat

1

Mercedes

495

2

Ferrari

442

3

Red Bull Racing

292

4

Force India

94

5

Renault

91

6

HAAS

80

7

McLaren

58

8

Toro Rosso

30

9

Sauber

27

10

Williams

7

A teljes VB pontverseny állás ide kattintva megtekinthető.