Yas Marina

Yas Marina

2018.11.24. 14:00:00    

2018.11.25. 14:10:00    

Nyitólap

|

Hírek

|

Videók

|

Versenynaptár

|

VB állás

|

Játékszabályok

|

Egyéni pontverseny

|

Kapcsolat

Összetett

1.

feco

3998

2.

GranTorino

3966

3.

KIMIIKUISESTI

3935

4.

f1iceman

3898

Átlag

1.

feco

105.21

2.

dzsombi

100.95

3.

GranTorino

99.15

4.

totti

99

Brazilian Grand Prix

1.

Dereri

326

2.

totti

324

3.

badboy84

305

4.

Schumacher

301

Red Bull Racing

A Red Bull Racing a Red Bull energiaital-gyár tulajdonában álló egyik Formula-1-es csapat. (A cég másik csapata a Scuderia Toro Rosso.) A csapat 2005-ben debütált az Ausztrál Nagydíjon, jelenleg osztrák licensszel versenyez.

A Red Bull Racing története

A kezdetek

Ford Motor Company 2004-ben, öt sikerekben szegény év után eladta Formula–1-es csapatát, a Jaguar Racinget, versenymotorgyártó műhelyével, a Cosworthszal egyetemben. A Jauguar csapatot Dietrich Mateschitz, a Red Bull energiaitalgyártó vállalat tulajdonosa vásárolta meg. A csapat így a 2005-ös Ausztrál Nagydíjon a Jaguar jogutódjaként ott állhatott a rajtvonalnál, immár a Red Bull energiaitalok kék-ezüst színeiben.

A Red Bullnak nem volt ismeretlen az autósport királykategóriája, hiszen korábban szponzorként logójuk megtalálható volt a Sauber, az Arrows, valamint a jogelőd Jaguar autóin is. Miután saját csapatot indított, a Red Bull természetesen felbontotta a szerződését a Sauberrel (az Arrows már 2002-ben megszűnt). Az italgyártó cég emellett a Formula 3000-es versenysorozatban, és ennek utódjában, a GP2-ben is feltűnt, valamint van egy európai tehetségkutató-programja Red Bull Junior Team néven. Későbbi Formula–1-es versenyzők is kerültek ki a program növendékei közül; Enrique Bernoldi, Christian Klien, Patrick Friesacher, Vitantonio Liuzzi és Scott Speed is versenyzett már a királykategóriában.

A 2005-ös szezon

Az új gárda csapatfőnöke, Christian Horner megszerezte a McLarentől menesztett David Coulthardot, a másik autót továbbra is a Jaguárhoz a 2004-es szezonra az energiaitalosok támogatásával érkezett Christian Klien vezethette. A csapatvezetők eredeti terve szerint Klien és Vitantonio Liuzzi, a 2004-es Formula-3000 széria bajnoka három versenyenként válthatták volna egymást a második számú versenyzői, illetve a harmadik autó ülésében (a 2005-ös szezonban az előző év utolsó 6 konstruktőri helyezettje a pénteik edzéseken három autót indíthatott), azonban Liuzzi végül csak négy versenyen indult. A Red Bull tehetségkutató programjának egyik felfedezettje, az amerikai Scott Speed a Kanadai Nagydíjon és az Amerikai Nagydíjon kapott lehetőséget a harmadik autóban.

A 2005-ös versenyautó, a Red Bull RB1 a már papírra vetett Jaguar R6 alapjaiból építkezett. A csapat a leggyengébb Cosworth motorokat és Michelin gumikat használta a szezon során. Az autó a Red Bull energiaitalok kék-ezüst festését viselte.

A szezon jól indult a gárda számára, hiszen a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon Coulthard a negyedik, Klien a hetedik helyet szerezte meg, ezzel 7 pontot szerezve a Red Bull Racing első versenyén. Ilyen jó eredmény többet ugyan nem született a szezonban, de Coulthard az Európai Nagydíjon tiszta versenyben ismét megszerezte a negyedik helyet, Klien pedig a szezonzáró Kínai Nagydíjon futott be ötödiknek.

A csapat az idény során folyamatosan elég erős volt a pontszerzéshez, David Coulthard a kudarcokkal teli 2004-es esztendő után valósággal újjászületett a kék autó volánja mögött, 24 pontot elérve, akárcsak 2004-ben a McLarennel. A különbség mindössze annyiban állt, hogy 2004-ben a McLaren Kimi Räikkönen révén nagydíjat is tudott nyerni, a 2005-ös Red Bull viszont nem vehette fel a versenyt az élmenőkkel. Coulthard tehát 24 pontjával a 12. helyen, Klien 9 ponttal a 15. helyen, Liuzzi 1 pontjával a 24. helyen végzett a 2005-ös világbajnogságban. A csapat az elvárásokat túlteljesítve 34 pontjával a hetedik lett a konstruktőrök között, és a szezon végére magára találó BAR-Honda csak az idény utolsó részében előzte meg a Red Bull Racinget.

A Red Bull számított 2005-ben a mezőny színfoltjának, hatalmas motorhome-jával, sokszor éjszakába nyúló partikkal gazdagította a Formula-1-es paddock életét. Monte Carlóban a Star Wars legújabb epizódjának színeiben pompáztak a versenyautók, és a monacói boxutcában a Red Bull vendégeiként feltűntek a Csillagok Háborújának szereplői és rendezője is.

A 2006-os szezon

A 2006-os idényre a Red Bull Racing motorszállítót váltott, és a Ferrari V8-as erőforrásait használta az idény folyamán. A főtervezői székbe Adrian Newey került, akit 2005 novemberében sikerült leigazolni a McLarentől. Newey az addigra már majdnem teljesen kész RB2 tervezésében nem vállalt nagy szerepet, helyette inkább a 2007-es modellen kezdett dolgozni.  

A csapatfelállás a szezon utolsó feléig változatlan maradt, a két RB2 jelű versenyautót ismét David Coulthard és Christian Klien vezethette a szezon nagy részében. Az utolsó három versenyre azonban a csapatvezetés megelégelte Klien gyenge teljesítményét, és helyére a tesztsofőr Robert Doornbost ültették. Vitantonio Liuzzi és Scott Speed a Scuderia Toro Rosso versenyzőiként kaptak állást.  

A szezon egészében nem sikerült olyan jól, mint a 2005-ös, a gárda 16 pontjából 14-et Coulthard szerzett, kettőt Klien. Kiugróan jó eredménynek számított a Magyar Nagydíjon elért 5. hely, valamint a Monacói Nagydíjon elért első dobogós helyezés.  

Coulthard harmadik helye egyben a Red Bull Racing első dobogós helyezése volt. Érdekességek, hogy a 2005-ös esztendőhöz hasonlóan a Red Bull 2006-ban is filmet reklámozott Monte Carlóban, mégpedig a Superman színeiben pompáztak az autók. Coulthard a verseny előtt fogadást kötött a csapatfőnök Christian Hornerrel, miszerint ha dobogós helyen fejezi be a viadalt, akkor Horner meztelenül beleugrik a versenypálya melletti medencébe. Coulthard harmadik lett, Horner pedig egy piros Superman-köpenyt viselve teljesítette a fogadást.  

Ezenkívül a csapat jogelődje, a Jaguar Racing, valamint annak jogelődje, a Stewart is a hercegség pályáján érte el első dobogós helyezését.  

A csapat végül a dobogó ellenére csalódottan zárta a 2006-os szezont, hiszen a 2005-ben megszerzett 34 pont helyett csak 16-ot tudtak szerezni, ami szintén a hetedik helyre volt elég a konstruktőrök között. Coulthard 14 ponttal a 13., Klien 2 ponttal a 18. helyen zárt, Doornbos nem szerzett pontot 2006-ban.  

A 2007-es szezon

2007-re végre elkészült az Adrian Newey által tervezett autó, az RB3, amelyben már Renault motor dolgozott Ferrari helyett. A szezon közepén érkezett a csapathoz Geoff Willis, aki korában a Williamsnél és a BAR-nál, majd a Hondánál dolgozott technikai igazgatóként. A Michelin gumiszállító kiszállását követően természetesen a Red Bull Racing is Brigdestone abroncsokon indult.  

Versnyzői fronton David Coulthard maradt a csapatnál, míg a másik ülésbe Mark Webber érkezett. Webber 2004 után hagyta el a jogelőd Jaguárt, és a Williamsnél eltöltött két kiábrándító szezon után igazolt az energiaitalosokhoz.  

Az RB3 kétségkívül gyorsnak bizonyult, ám nagyon súlyos megbízhatósági problémák merültek fel vele a szezon folyamán. A problémák nagy része az ekkortájban elterjedő ultragyors kapcsolású váltóhoz volt köthető. Az első pontokat a negyedik versenyen, a Spanyol nagydíjon szerezte Coulthard nagyszerű versenyzért követően egy ötödik hellyel, azonban az utolsó néhány körben már hiányoztak fokozatok a váltójából. Arra azonban, hogy mindkét Red Bull célba érjen, a 8. versenyig, a Francia Nagydíjig nem került sor. Amikor azonban célba értek, erős pontszerző helyeket csíptek meg a versenyzők, Webber legjobbja egy dobogó lett az Európai Nagydíjon, ahol Coulthard az ötödik helyen futott be, így ez lett a Red Bull Racing történetének addigi legsikeresebb hétvégéje. Coulthard a Japán Nagydíjon ért be negyedik helyen. Ezen a nagydíjon egyébként történelme során először megcsillant a Red Bull számára a győzelmi esély, hiszen Webber a második helyen autózott, és gyorsabb volt, mint a vezető Lewis Hamilton, de egy biztonsági autós szakaszban a testvércsapat Scuderia Toro Rosso versenyzője, Sebastian Vettel hátulról belehajtott, így vetve véget mindkettőjük versenyének.  

A csapat a McLaren kizárásával és 24 pontjával az 5. lett a konstruktőri bajnokságban, David Coulthard 14 ponttal a 10. helyen végzett, míg Mark Webber 10 ponttal a 12. helyet szerezte meg a 2007-es szezonban.  

2007-ben is találkozhattunk szokatlan festésű Red Bull versenyautóval. A Brit Nagydíjon a csapat a szurkolók által beküldött képeket festette az autójára. A kép beküldéséért 1 eurót kellett fizetni a csapatnak, aki a befolyt pénzt a Wings for life nevű jótékony célú alapítványának adományozta.  

A 2008-as szezon

A csapatfelállás nem változott jelentősen 2008-ra az előző évihez képest. Az RB4-et ismét Adrian Newey tervezte, és a Renault a Spanyol Nagydíjtól átvette a Red Bulltól az általa kikísérletezett szokatlan motorburkoló elemet. A Red Bullnál végre sikerült úrrá lenni a megbízhatósági problémákon, 2008-ban elég sok versenyen sikerült pontot szerezniük. A 2008-as szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon Webber műszaki hiba, Coulthard pedig a Massával való ütközése miatt esett ki. A Maláj Nagydíjon Mark Webber a hetedik lett, amivel 2 pontot szerzett a Red Bullnak, Coulthard a kilencedik helyen végzett. Bahreinben Coulthard Buttonnal való ütközése miatt esett ki, miközben Webber a 7. lett és ezzel újabb 2 pontot szerzett a csapatnak. A Spanyol Nagydíjon Coulthard ismét ütközés részese volt, ezúttal Timo Glock lökte meg hátulról, aminek következtében defektet kapott és ismét nem tudott pontot szerezni. A Webber 5. helyéért járó 4 ponttal a Red Bull leszorította a gyári Renault csapatot a konstruktőr-világbajnokság 6. helyéről. A következő versenyen ismét feljebb lépett a csapat a világbajnokságban: A Webber 7. helyéért járó két ponttal megelőzték a Toyotát. Coulthard ismét alig maradt le a pontszrzésől, kilencedikként ért célba. A Monacói Nagydíj időmérő edzésén mindkét versenyzőjük bejutott az első tízbe, de Coulthad a második szakasz végén összetörte az autóját, amit csak váltócserével lehetett kijavítani, így 5 helyes rajtbüntetést kapott. Az esős versenyen az elsők között esett ki, amikor a Massenet kanyarban falnak ütközött. Webber viszont célba ért, és 4. helyével újra pontokat szerzett a csapatnak. A Kanadai Nagydíjon Webber mindössze másodszor nem tudott az első nyolcban végezni az évad során, Coulthard viszont első pontszerzése alkalmával dobogóra állhatott, harmadik lett a kaotikus versenyen. Franciaországban a Red Bull versenyzői a 6.-7. helyet szererzték meg az időmérő edzésen. A futamon Webber 6., Coulthard 9. lett.[2] A Brit Nagydíjon Coulthard bejelentette év végi visszavonulását, őt a testvércsapat pilótája Sebastian Vettel vált 2009-ben. Az időmérő edzésén Webber meglepetésre 2. lett, a verseny elején azonban hibázott, és visszesett a mezőny végébe, ahonnan a 10. helyre jött föl. Coulthard az első körben ütközött Vettellel és mindketten kiestek. Németországban Webber a 8., Coulthard pedig a 10. helyet szerezte meg az időmérőn. A skót 13. lett, Webber azonban kiesett. A Magyar Nagydíjon Mark Webber a nyolcadik helyről indult, de a versenyt egy pozícióval lejjebb fejezte be, így nem szerzett pontot. Csapattársa 11. lett. Valenciában egyik autó sem szerzett pontot, Coulthard az utolsó helyen fejezte be a futamot.  

A 2009-es szezon

2009-re a visszavonuló David Coulthard helyére Sebastian Vettel érkezett a Toro Rossótól, Mark Webber maradt a csapatnál. Az új tesztpilóta – a Toro Rossóval közös alkalmazásban – az új-zélandi Brendon Hartley lett,[3] aki azonban nem kapta meg időben a Formula–1-es szuperlicencet. Helyettesítésére visszahívták David Coulthardot, aki bár már visszavonult, az első néhány futamon a csapat tartalékversenyzőjeként vett részt.[1] Az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon Vettel a 3., Webber pedig a 8. rajtpozíciót szerezte meg. A versenyen azonban egyik autó sem tudott pontot szerezni, mert míg Webbernek egy rajtbaleset miatt megsérült az autója, addig Vettel 2. helyének a Robert Kubicával való ütközés vetett véget.  

A kínai futamon a Red Bull első sort a renault-s Fernando Alonso akadályozta meg, Vettel másodszorra szerezte meg a pole-t, míg Webber a 3. rajtkockát bérelte ki. Vettelt senki se zavarta meg abban, hogy győzzön, míg Webber a Brawnokkal csatázott a 2. helyért, amit végül elvitt.  

A Nürburgringen Webber szerezte meg a pole-t. Barrichello és Hamilton is lerajtolta, előbbivel koccant is, amiért boxutca-áthajtásos büntetést kapott. Barrichello beragadt Massa mögé, míg Hamiltont már az első kanyarban egy defekt sújtota, így ezek után könnyedén szerezte meg első futamgyőzelmét. A csapat a jó taktikának köszönhetően Vettelt felhozta a 2. helyre, teljessé téve a sikert a csapat számára.
 

A 2010-es szezon

A 2010-es szezonra a csapat megtartotta mindkét versenyzőjét, motorszállítója továbbra is a Renault maradt. Az évadnyitő Bahreini nagydíjon Vettel megszerezte a pole-t, majd gyújtógyertyájának meghibásodásáig vezette a a versenyt. A lelassuló Vettelt a két Ferrari és Hamilton is megelőzte, így negyedik lett.

Ausztráliában ismét Vettelé lett a pole Webber előtt. Úgy tűnt, Vettel megnyeri a versenyt, de ezúttal fékhiba miatt kicsúszott a pályáról és kiesett. Webber egy megcsúszás, majd egy vezetőszárny-csere után 9. lett.

Malajziában Webberé lett a pole, Vettel a harmadik helyről indult. A németnek sikerült a rajtnál Rosberget és Webbert is megelőznie, majd megnyerte a versenyt. Webber második helyének köszönhetően a csapat kettős győzelmet aratott. Kínában (Vettel), Spanyolországban (Webber) és Monacóban (Webber) is Red Bull versenyzői indultak az első helyről. Mark Webber Spanyolországban és Monacóban is győzött.


A török nagydíjon (ahol Webberé lett a pole) a boxkiállásokat követően Webber és Vettel az első két helyen haladt a 40. körig, amikor Vettel megpróbálta megelőzni csapattársát, de összeütköztek. Webber a harmadik helyen ért célba, míg Vettel kiesett. Valenciában Vettel az első helyről indulva győzött, míg Webber egy féktávon Heikki Kovalainen Lotusának hátsó kerekére hajtott, a Red Bull pedig a levegőbe emelkedett. Webber autója fejjel lefelé érkezett a pályára, majd 200 km/h-s sebeséggel a gumifalba ütközött. Az ausztrál szerencsére karcolások nélkül szállt ki a autójából.

A brit nagydíjon Vettelé lett a pole, de egy rosszul sikerült rajt után defektet kapott, és a mezőny végére került, végül 7. lett. Webber a második helyről indulva győzelmet aratott. A magyar nagydíjon is Vettelé lett a pole, a versenyt pedig a biztonsági autó érkezéséig vezette. Webber mögött a második helyen haladt, amikor áthajtásos büntetést kapott, mivel túl nagy távolságot hagyott maga és a biztonsági autó között. Emiatt elveszítette második helyét és harmadik lett, míg Webber megnyerte a futamot.

A belga nagydíjon az ausztrál megszerezte a pole-t, de a rajtnál ötödiknek esett vissza. Vettel a harmadik helyen haladt, amikor Buttonnak ütközött, majd defektet is kapott, végül a 15. helyen ért célba, pont nélkül. Webber Button és Alonso kiesését, valamint Kubica lassú boxkiállását kihasználva második lett. Monzában Webber a negyedik helyről kilencediknek esett vissza a rajtnál, míg Vettelt rövid ideig fékhiba hátráltatta. Az utolsó előtti körben kereket cserélő német 4., míg Webber 6. lett. Japánban Vettel-Webber sorrendben a Red Bull újabb kettős győzelmet szerzett, míg Koreában a csapat mindkét versenyzője kiesett.

A brazil nagydíjon a Red Bull Racing kettős győzelmével (Vettel győzött Webber előtt) bebiztosította a konstruktőri bajnoki címet. Bár Webber jobban állt a bajnokságban, győzelmével egy pontra megközelíthette volna a listavezető Fernando Alonsót, a csapat nem utasította Vettelt elengedésre.

Az évadzáró abu-dzabi nagydíjon Vettel győzött, amivel megszerezte az egyéni bajnoki címet.

A csapat a 19 versenyből 9-et nyert meg (Vettel: 5, Webber: 4), míg 15 versenyen a Red Bull egyik versenyzője indult a pole-ból. 

 

2011-es szezon

-Címvédés /részletek hamarosan/

2012-es szezon

-A harmadik címvédés /részletek hamarosan/

Szponzorok

A csapat tulajdonosa és főszponzora a Red Bull italgyár, amely kb. 200 millió dollárt fordít csapatára. További szponzorok a Rauch, a Bridgestone, a Siemens, a Puma és a Logwin. A csapat üzemanyag szállítója, a Renault motorokból kifolyólag, a Total. 2009-től a Trust holland informatikai cég is támogatja a csapatot, felirata a pilóták sisakjain látható. További szponzor még a Casio óragyár. Illetve egy a ruhákkal foglalkozó cég a Pepe Jeans.  


Sebastian Vettel - Német  

Sebastian Vettel (Heppenheim, Németország, 1987. július 3. – ) német autóversenyző. Pályafutását 2006-ban a BMW Saubernél kezdte, jelenleg a Red Bull Racing Formula–1-es csapat tagja. 2008-ban, az Olasz Nagydíj megnyerésével ő lett minden idők legfiatalabb Formula–1-es futamgyőztese.
Wikipedia

Mark Webber - Ausztrál
 

Mark Alan Webber (Queanbeyan, Új-Dél-Wales, Ausztrália, 1976. augusztus 27. – ) ausztrál autóversenyző, jelenleg a Red Bull Racing Formula–1-es csapatának tagja. 2002 óta versenyez a sportágban, eddig hét teljes idényt teljesített. Legjobb összetettbeli eredménye a 2009-ben elért negyedik helyezés. A pályán a 2009-es Német Nagydíjon, valamint a 2009-es Brazil Nagydíjon elért győzelem a legjobb eredménye.
Wikipedia

 

  Nyeremények

  Tippelés

  Tippstatisztika - Tudd meg mit tippeltek a többiek!

Előző esemény
statisztikája:

Sao Paulo - Futam

Következő esemény
statisztikája:

Yas Marina - Időmérő

  Hirdetés

  Üzenőfal

Benji :
Dehogynem.

maca12 :
A záróvonal átlépéséért nem jár büntetés?

nagycsilla :
Nagyon remélem hogy a Ferrari hosszabbít Kimivel! Szerintem idén sokkal jobban teljesít! Hajrá ...

KIMIIKUISESTI :
Kedves Admin! Gondolom sok játékostársam nevében kérhetlek, hogy a szombati pontokat varázsol...

Feca :
Hajra Vettel nagy rajongoja vagyok a Ferrari-nak,remelem h iden gyozelemre viszed a lovat,,habar tav...

Tovább az üzenőfalhoz »

  Hirdetés

  Szavazás

Melyik autó tetszik idén a legjobban?

Mercedes

Ferrari

Red Bull

McLaren

Más...

Szavazni szeretnék »

  VB állás

Egyéni

1

L. Hamilton (Mercedes)

306

2

S. Vettel (Ferrari)

256

3

V. Bottas (Mercedes)

189

4

K. Raikkönen (Ferrari)

186

5

M. Verstappen (Red Bull Racing)

158

6

D. Ricciardo (Red Bull Racing)

134

7

K. Magnussen (HAAS)

53

8

N. Hülkenberg (Renault)

53

9

F. Alonso (McLaren)

50

10

S. Perez (Force India)

47

11

E. Ocon (Force India)

47

12

C. Sainz Jr (Renault)

38

13

P. Gasly (Toro Rosso)

28

14

R. Grosjean (HAAS)

27

15

C. Leclerc (Toro Rosso)

21

16

S. Vandoorne (McLaren)

8

17

L. Stroll (Williams)

6

18

M. Ericsson (Sauber)

6

19

B. Hartley (Toro Rosso)

2

20

S. Sirotkin (Sauber)

1

Csapat

1

Mercedes

495

2

Ferrari

442

3

Red Bull Racing

292

4

Force India

94

5

Renault

91

6

HAAS

80

7

McLaren

58

8

Toro Rosso

30

9

Sauber

27

10

Williams

7

A teljes VB pontverseny állás ide kattintva megtekinthető.