Monte Carlo

Monte Carlo

2019.05.25. 15:00:00    

2019.05.26. 15:10:00    

Nyitólap

|

Hírek

|

Videók

|

Versenynaptár

|

VB állás

|

Játékszabályok

|

Egyéni pontverseny

|

Kapcsolat

Összetett

1.

Boldi492

1201

2.

Landeron

1152

3.

badboy84

1124

4.

sodales

1089

Átlag

1.

tunderke87

133.14

2.

Boldi492

120.1

3.

Landeron

115.2

4.

badboy84

112.4

Spanish Grand Prix

1.

Landeron

302

2.

Boldi492

296

3.

badboy84

295

4.

f1iceman

277

Scuderia Toro Rosso

Olasz


A Scuderia Toro Rosso (magyarul Red Bull (vörös bika) csapat) egy Formula-1-es csapat, amely az osztrák Red Bull italvállalat és az egykori Formula–1-es versenyző, Gerhard Berger tulajdonában van. Az olaszországi székhelyű csapat 2006 óta van jelen a sportágban, miután Paul Stoddart 2005 végén eladta megmaradt érdekeltségét a Minardinál. A Toro Rosso a Red Bull Racing fiókcsapataként működik.

2006

2006-ban a Scuderia Toro Rosso két versenyzője az olasz Vitantonio Liuzzi és az amerikai Scott Speed voltak. Csapatfőnöke az osztrák Franz Tost, egy ideig a Williams-BMW-nél dolgozott. Motorokat a Cosworthtól kaptak, mint előttük a Minardi. 2006-ban egyedül használtak 10-hengeres motort, melyeknek azonban le kellett fogni a teljesítményét. Az eredeti elképzelés szerint Squadra Toro Rosso lett volna a nevük, de végül az autósport hagyományaihoz jobban illő Scuderia mellett döntöttek. A csapat 2006-os pályafutásának fénypontja az Amerikai Nagydíj volt, amikor Liuzzi a nyolcadik helyen ért célba Nico Rosberg előtt. A támogatások ellenére a 10 hengeres motorral a csapat csak egyszer tudott pontot szerezni. A Toro Rosso versenyképesebb volt az előd Minardinál, a világbajnokságban két csapat végzett mögötte. (A Midland és a Super Aguri nem szereztek pontot).

2007

A 2007-es évadtól minden csapat egységesen a Bridgestone gumiabroncsokat kezdte használni, mely gumik terén a csapatok közötti esélyegyenlőséghez vezetett. Ezenkívül a 10-hengeres Cosworth-motorok helyett már a Ferrari V8-asait használják. A Red Bull Racing Team ezeket a motorokat használta 2006-ban, de 2007-ben a világbajnok Renault motorjait szerette volna alkalmazni. A szezon elején a korábbi pilóták, Vitantonio Liuzzi és Scott Speed kezdtek versenyezni, majd az esős Európai Nagydíj után, ahol az amerikai – ahogy csapattársa is – kicsúszott a pályáról, Speed pedig vitába került a csapatfőnök Franz Tosttal.

Az eset után a végül Toro Rosso augusztus 31-én bejelentette, hogy a Magyar Nagydíjon a távozó Scott Speed helyett a BMW Sauber tesztpilótája, Sebastian Vettel fogja vezetni az autót. A Kínai Nagydíjon érte el a csapat történetének legjobb eredményét, ugyanis Vettel a 4., míg Liuzzi a 6. helyet szerezte meg, így tehát a Toro Rosso 8 ponttal távozhatott a versenyről, mely pontállás – ugyan még egy futam visszavolt az évadból – nem változott a továbbiakban.

2008

2007 augusztusában ismertté vált, hogy a 2008-ban Liuzzi távozik és Vettel mellé a francia Sébastien Bourdais szerződik csapattársnak. A társtulajdonos Dietrich Mateschitz egy svájci magazinnak elárulta, hogy a csapatot még 2010 előtt eladják, mivel minden csapat saját autóval kell majd induljon a jövőben, de végül tejlesen felvásárolta a csapatot.

A nyitófutamon Vettel és Bourdais is kisett, de utóbbi teljesítette a versenytáv 90%-át így a 7. helyen értékelhető volt az eredménye, amellyel 2 pontot szerzett a csapatnak. Malajziában Bourdais egy ütközés miatt már a verseny elején kiállni kényszerült, később Vettel is kiesett. A Bahreini Nagydíjon Bourdais 15. lett, míg Vettel ismét nem ért célba. A Spanyol Nagydíjon a csapat mindkét versenyzője igen korán, ütközés miatt kényszerült feladni a versenyt. Bourdais Piquet-vel akadt össze, Vettel pedig vétlen áldozata volt Adrian Sutil megcsúszásának az első körben. Törökországban Vetelnek végre sikerült befejeznie a versenyt, 17. lett. Bourdais a táv felénél kicsúszott és kiesett.

A csapat 2008-as konstrukcióját, az STR3-at csak Monacóban használhatták először, miután Bourdais a prototípust a barcelonai teszten összetörte. Az edzéseken még nem volt tapasztalható látványos előrelépés, sőt az esős versenyen Bourdais már az első körökben kiesett. Vettel viszont hibátlanul vezetett, és miután az előtte haladó Sutil és Räikkönen összeütköztek, az 5. helyen ért célba, megszerezve ezzel első 2008-as pontjait. A konstruktőrök között a csapat a 8. helyre lépett föl, megelőzve a Hondát. A Kanadai Nagydíjon a csapat mindkét versenyzője a mezőny végéről indult, Vettel a boxból. Bourdais a tizenharmadik, Vettel a nyolcadik helyre jött fel verseny végére. Bár a csapat szerzett 1 pontot, a Honda visszaelőzte őket a konstruktőri világbajnokságban. Franciaországban Vettel a 12., a hazai pályán versenyző Bourdais a 17. lett, a csapat ismét pont nélkül maradt.[1] Angliában Vettel a 8. rajthelyet szerezte meg, azonban a versenyen rögtön az első körben kiesett. Csapattársa a 11. helyen zárta a versenyt. A Német Nagydíjon Vettel a 9., Bourdais a 15. helyet szerezte meg, és a 8., valamint a 12. helyen értek célba. A Magyar Nagydíjon Bourdais öthelyes rajtbüntetést kapott Heidfeld feltartásáért, így a 18. helyről indulhatott csak, csapattrása a 11. helyről vághatott neki a futamnak. Vettel technikai okokból kiesett, Bourdais 18. lett 3 kör hátrányban. Valenciában Vettel jó versenyzéssel hatodik lett.

A Belga Nagydíjon Bourdais a 9. és Vettel a 10. helyről vághatott neki a 44 körös versenynek. Az első kerékcserék és üzemanyag-felvételek közepette érdemi változás nem történt, maradt a Raikkönen-Hamilton-Massa-Alonso-Sébastien Bourdais Robert Kubica összetételű vezetőhatos. Ugyanez volt a sorrend "félidőben", a 22. kör teljesítését követően is. A helyzet mit sem változott a folytatásban, az izgalmat egyharmaddal a vége előtt leginkább az jelentette, hogy elkezdtek sűrűsödni az esőt ígérő felhők a versenyzők feje felett, a kisebb módosulást pedig az, hogy a hatodik pozíciót Kubicától Sebastian Vettel vette át. A 43. körben Raikkönen a falnak csapódott, feladta a versenyt, ezzel Vettel feljött az 5. helyre. Sébastien Bourdais a 3. volt ekkor, de a dobogós pozíció nem tartott sokáig mivel Nick Heidfeld körrel a cél előtt kigurult egy gyors gumicserére és körbeautózta az élbolyt. Sébastien Bourdais a 7. helyen futott be Vettel pedig az 5. helyet szerezte meg.

Az Olasz Nagydíj időmérő edzésén hatalmas eső fogadta a mezőnyt, ahol Vettel megszerezte élete első Formula–1-es pole pozícióját. Ezzel ő lett a Formula–1 történetének legfiatalabb pole pozíciót birtokló pilótája. A versenyen a mezőny a Safety Car mögül rajtolt el, Sébastien Bourdais a rajtrácson ragadt, csak a boxutcában tudták beindítani autóját hogy a mezőny után tudjon eredni. A biztonsági autó a második kör végéig kinn is maradt. Amikor végre elindultak, Vettel megtartotta első helyét, és Kovalainennel szemben növelni is tudta előnyét. A versenyt végül – végig vezetve –, több, mint 10 másodperces előnnyel nyerte a finn pilóta előtt, ezzel a Formula–1 történetének legfiatalabb futamgyőztese lett, 21 évesen és 74 naposan. A levezető körben Vettel olaszul köszönte meg a csapatnak az áldozatos munkát. Az összetett pontversenyben Vettel győzelmével feljött a 9. helyre, és a közvetlenül előtte lévők sincsenek elérhetetlen távolságban tőle. Sébastien Bourdais csak a 18. helyen futott be így nem szerzett pontot. A pódiumon a díjátadás rendkívül felfokozott hangulatú volt, a Ferrari és Toro Rosso rajongói üdvrivalgásban törtek ki, és együtt ünnpelték Vettel és a "második számú" olasz csapat, a Toro Rosso győzelmét.

A Ferrarit leszámítva a Toro Rosso volt az első olasz csapat, amely futamot nyert az 1957-es Német Nagydíj óta, amit Juan Manuel Fangio nyert meg egy Maseratival.

A 2008-as szezonzáró, esős Brazil Nagydíjon Vettel néhány körrel a verseny vége előtt előzte meg az 5. helyért Lewis Hamiltont, akinek az 5. helyet kellett megszereznie a világbajnoki címért. Végül mindketten megelőzték a száraz pályás gumikon, lassan haladó Timo Glockot, és ezzel Hamilton világbajnok lett.

A Toro Rosso 39 pontjával kilépett a sereghajtók közül és 6. lett a konstruktőri világbajnokságban, megelőzve a Red Bullt is.

2009

Vettel távozása után a csapatnál a Red Bull tesztpilótája, Sebastien Buemi kapott lehetőséget, hogy megmutassa mit tud. Csapattársát, a csapat tavalyi pilótáját, Sébastien Bourdais-t július 16-án kirúgták a csapatból gyenge szereplése miatt.

Helyére a spanyol Jaime Alguersuari ülhetett be, aki a Magyar Nagydíjon a 15. helyet szerezte meg, megelőzve csapattársát.

2010

A 2010-es szezon se áll jól a Toro Rossónak. Bahrainben Buemi az utólsó körben kiesett Algersuari pedig nem szerzett pontot. A következő futamon is pont nélkül maradtak. Viszont Malajziában a jó guminak köszönhetően körbeautózgatták a mezőnyt. Algersuari 9.-ként ért célba, és így megszerezte élete, és az STR 5-ös Toro Rosso első 2 pontját. Buemi sajnos még egyszer kiment, így borult a papírforma.


Pilóták:

Sébastien Buemi - Svájci
 

Sébastien Buemi (Aigle, 1988. október 31. – ) svájci autóversenyző, aki 2009-től a Scuderia Toro Rosso Formula–1-es csapatnál versenyez. Korábban indult a Formula–3-ban, és a GP2-ben is, ahol a 2008-as szezonban hatodikként végzett.
Wikipedia

Jaime Alguersuari - Spanyol
 

Jaime Alguersuari (Barcelona, 1990. március 23. – ) spanyol autóversenyző, jelenleg a Formula–1-ben versenyez. 2008-ban a Brit Formula-3-ban minden idők legfiatalabb bajnokává avatták. Részt vett a Race of Champions gálán is, ahol Mark Webber volt a csapattársa.

Mivel a Toro Rosso Formula–1-es istálló menesztette 2009-ben a francia Sebastien Bourdaist, Alguersuarinak megadatott a lehetőség, hogy bemutatkozzon a Magyar Nagydíjon. 19 évével és 125 napjával ő lett minden idők legfiatalabban debütáló F1-es pilótája.
Wikipedia

 

  Tippelés

  Tippstatisztika - Tudd meg mit tippeltek a többiek!

Előző esemény
statisztikája:

Catalunya - Futam

Következő esemény
statisztikája:

Monte Carlo - Időmérő

  Hirdetés

  Üzenőfal

SzabiMuli :
Lapajnak van egy jó írása Laudáról Facebookon, érdemes elolvasni....

feco :
NIKI LAUDA ..Mikor időnként előkerül, ki volt a valaha legjobb formula pilóta, nekem Senna és ...

Pensonato :
Amilyen nyugodt a Ferrari csapat vezetése, olyan bosszús vagyok a taktikai hibái miatt. Megint el...

Pensonato :
Remélem, Bakuban nem lesz "baki". Hará Ferrari

Pensonato :
Remélem, vasárnap saját erőből lesz dobogós a fiatal Moncoi.

Tovább az üzenőfalhoz »

  Hirdetés

  Szavazás

Melyik autó tetszik idén a legjobban?

Mercedes

Ferrari

Red Bull

McLaren

Más...

Szavazni szeretnék »

  VB állás

Egyéni

1

L. Hamilton (Mercedes)

112

2

V. Bottas (Mercedes)

105

3

M. Verstappen (Red Bull Racing)

66

4

S. Vettel (Ferrari)

64

5

C. Leclerc (Ferrari)

57

6

P. Gasly (Red Bull Racing)

21

7

K. Magnussen (HAAS)

14

8

S. Perez (Racing Point)

13

9

K. Raikkönen (Alfa Romeo)

13

10

L. Norris (McLaren)

12

11

C. Sainz Jr (McLaren)

10

12

D. Ricciardo (Renault)

6

13

N. Hülkenberg (Renault)

6

14

L. Stroll (Racing Point)

4

15

A. Albon (Toro Rosso)

3

16

D. Kvyat (Toro Rosso)

3

17

R. Grosjean (HAAS)

1

18

A. Giovinazzi (Alfa Romeo)

0

19

G. Russel (Williams)

0

20

R. Kubica (Williams)

0

Csapat

1

Mercedes

173

2

Ferrari

99

3

Red Bull Racing

64

4

McLaren

18

5

Racing Point

17

6

Alfa Romeo

13

7

Renault

12

8

HAAS

8

9

Toro Rosso

4

10

Williams

0

A teljes VB pontverseny állás ide kattintva megtekinthető.