Yas Marina

Yas Marina

2018.11.24. 14:00:00    

2018.11.25. 14:10:00    

Nyitólap

|

Hírek

|

Videók

|

Versenynaptár

|

VB állás

|

Játékszabályok

|

Egyéni pontverseny

|

Kapcsolat

Összetett

1.

feco

3998

2.

GranTorino

3966

3.

KIMIIKUISESTI

3935

4.

f1iceman

3898

Átlag

1.

feco

105.21

2.

dzsombi

100.95

3.

GranTorino

99.15

4.

totti

99

Brazilian Grand Prix

1.

Dereri

326

2.

totti

324

3.

badboy84

305

4.

Schumacher

301

AT&T Williams

Brit


A kezdetben 17 fős Williams Grand Prix Engineering versenycsapatot Frank Williams és Patrick Head alapította 1977-ben (történetileg a csapat előzményének tekinthető az 1969-től 1976-ig működő Frank Williams Racing Cars). 7 egyéni, és 9 konstruktőri világbajnoki címével a Formula–1 egyik legsikeresebb csapata, utóbbi rangsorban csak a Ferrari előzi meg.[1] A 2000-es években folyamatos visszaesés jellemezi a csapatot. Egyéni-és konstruktőri világbajnoki címet utoljára 1997-ben, futamot 2004-ben nyertek. A Williams teljesen magáncsapat, a 2005-ös szezon vége óta nem élvezi egyetlen autógyár támogatását sem, a motorokat a Cosworthtól vásárolja. Jelenlegi versenyzőik a brazil Rubens Barrichello és a német Nico Hülkenberg.

Kezdetek (1976-)

Az új csapat 1977-ben még March karosszériájú autókkal versenyzett, Patrick Néve a Spanyol Nagydíjon ült először a Williams volánja mögé, összesen 11 versenyen keresztül. Pontot nem értek el, legjobb eredményük egy hatodik hely volt. Saját konstrukciójuk, az FW06-os, 1978-ban állt először rajthoz, az ausztrál Alan Jones-szal, 1979-től a Clay Regazzoni-Alan Jones párossal. Már az első évben vezetett Jones versenyt, sőt dobogóra is állhatott. 1979-re pedig az élcsapatok közé emelkedett a Williams, 59 pontos világbajnoki eredményével második lett.

2000-2005

Az új évezred elején a csapat ötéves szerződést kötött a BMW-vel, aminek első eredménye a 2000-ben a Ferrari és a McLaren mögött megszerzett harmadik hely volt a konstruktőr-világbajnokságban. A csapat versenyzői Ralf Schumacher és Jenson Button voltak. Utóbbi jó teljesítményének köszönhetően elnyerte az év újonca-díjat.

2001-ben Juan Pablo Montoya átvette Jenson Button helyét, aki a Renault csapathoz igazolt. A 2001-es évad sikeresnek mondható a csapat történetében, hiszen ismét harmadikak lettek a konstruktőr-világbajnokságban és összesen 4 futamgyőzelmet tudhattak magukénak, ebből hármat Ralf Schumacher, egyet Montoya szerzett. A BMW motorok igen erősek voltak, a Williams autói ezért elsősorban a gyors pályákon domináltak, mint a régi Hockenheimring vagy a monzai pálya. Emellett azonban eléggé megbízhatatlannak bizonyultak, a két versenyző összesen 11 alkalommal esett ki, ebből ötször a motor hibája miatt.

A 2002-es szezon nem úgy alakult, ahogy Frank Williams és Patrick Head elgondolta. A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon Schumacher kiesett egy rajtbaleset miatt. Malajziában a csapat kettős győzelmet aratott. A Brazil Nagydíjon Montoya az első helyen haladt, de egy nem tervezett boxkiállás miatt csak az ötödik helyre tudott visszajönni. Az Osztrák Nagydíjat követően elkezdődött Montoya pole-sorozata, monacóban, Montréalban, a Nürburgringen, Silverstoneban és Magny Coursban az élről indulhatott, de első pozícióját egyik versenyen sem tudta győzelemre váltani. A szezont Montoya a harmadik helyen zárta 50 ponttal, míg Ralf Schumacher negyedik lett 42 ponttal. A Williams-BMW 92 pontjával második lett, amely elsősorban a McLaren visszaesésével magyarázható.

A 2003-as évad volt a Williams-BMW számára az elmúlt 10 év legjobb szezonja. Az Ausztrál Nagydíjon Montoya a 21. körig vezette a futamot, amikor megpördült, és ez a győzelmébe került. A Maláj-és az Osztrák Nagydíj között a csapatot nem dominált igazán, ekkor építették ugyanis a radikális változtatásokkal felszerelt B-modellt. A felavatása után a csapathoz ismét visszatért a szerencse. Montoya megnyerte a Monacói Nagydíjat, Kanadában második lett, a következő két versenyen két Williamses kettős győzelem született. A csapat ekkor már nem volt messze a konstruktőr-világbajnoki címtől. A Német Nagydíjon Ralf összeütközött Kimi Räikkönennel és Rubens Barrichellóval. A győztes Montoya lett, Coulthard előtt. Az három versennyel az év vége előtt a csapat és Montoya is elveszítette világbajnoki esélyeit az Amerikai Nagydíjon. A csapat a szezont ismét a második helyen zárta, 144 ponttal a 158 pontos Ferrari mögött. Montoya Michael Schumacher és Kimi Räikkönen mögött a harmadik lett. Ralf, Rubens Barrichello mögött az ötödik helyen fejezte be a 2003-as évet.

A 2004-es évad a Ferrari fölényes győzelmével zárult. A csapat 88 pontjával visszaesett a negyedik helyre a Ferrari, a BAR-Honda és a Renault mögé. A Williams 2004-es modelljén szokatlan aerodinamikai megoldást alkalmazott: Az orrkúp hátrébb került, az első légterelő szárnyat pedig két, előre nyúló, "rozmáragyar-szerű" elem tartotta. A konstrukció nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, és az évad közepén visszatértek a hagyományos elrendezésű orr-kialakításhoz.

2005-ben a csapat visszaesett az ötödik helyre, mivel a Toyota megelőzte. Montoya és Ralf is elhagyta a csapatot, előbbi a McLarenhez, utóbbi a Toyotához szerződött. helyükre Nick Heidfeld és Mark Webber érkezett. A konstruktőri versenyben az ötödik helyet szerezték meg, Webber tizedik, Heidfed tizenegyedik lett az egyéni bajnokságban. Legjobb helyezésük két második hely volt Nick Heidfeld jóvoltából a Monacói és az Európai Nagydíjon.

2006-ban a BMW és a Williams útjai különváltak, a német cég saját Formula-1-es csapatot hozott létre a Sauber felvásárlásával, BMW Sauber néven. A csapat ezután a Cosworth V8-as motorjaira tért át. Emellett elveszítette fontos szponzorát is, a Hewlett-Packardot. Két versenyzője a fiatal német GP2-es bajnok, Nico Rosberg és az ausztrál Mark Webber voltak. A pénteki szabadedzéseken Alex Wurz vezette a harmadik autót. A csapat gumibeszállítót is váltott, amely a Bridgestone lett. A szezon igen nagy csalódás volt a csapat számára, hiszen 11 pontjával elért 8. helyezése a legrosszabb eredménye volt 1978 óta. A 18 versenyen összesen 20 alkalommal esett ki valamelyik autó. Bár Webber az Ausztrál -és a Monacói Nagydíjon is dobogós helyen autózott, a verseny vége felé technikai hiba miatt kiesett. Az évadzáró, Brazil Nagydíjon, a két versenyző az első körben egymásnak ütközött és mindketten kiesetek.

2007-2009

2007-ben ismét másik motorra váltottak, ezúttal a Toyotára. Webber helyére, aki a Red Bull csapathoz igazolt, az előző évi tesztpilóta, Alexander Wurz érkezett. Az utolsó előtti, Kínai Nagydíjon derült ki, hogy Wurz a Brazil Nagydíjon már nem vesz részt, az utolsó versenyre Nakadzsima Kadzukit ültették a helyére. A csapat ez évben a negyedik helyen zárt a konstruktőri versenyben a McLaren kizárását követően. Legjobb helyezésük Alex Wurz harmadik helye volt a Kanadai Nagydíjon.

2008. első versenyén a csapat 9 pontot szerzett. Rosberg élete első dobogós helyezését elérve 3. lett, az első szezonját kezdő Nakadzsima pedig 6. Utóbbi versenyzőt megbüntették, miután az egyik biztonsági autós időszak alatt kilökte a pályáról Robert Kubicát. Malajziában a csapat nem szerzett pontot. Rosberg az első körben történt ütközése után szárnycserére kényszerült és már nem tudott pontszerző helyre felzárkózni. Nakadzsima gyengén szerepelt az időmérő edzésen, ráadásul az előző versenyen okozott balesetért tízhelyes rajtbüntetést kapott, így az utolsó helyről indulva nem volt esélye az első nyolcban végezni. Bahreinben Rosberg 8. helyével 1 pontot szerzett, Nakadzsima 14. lett. A Spanyol Nagydíjon Rosberg motorhiba miatt kiesett, Nakadzsima 7. lett. élete második pontszerző helyezését elérve. A török versenyen Rosberg egy pontot szerzett a Williamsnek, Nakadzsima az első körben összeütközött Fisichellával és kiesett. Monacóban Frank Williams 600. Formula–1-es nagydíját ünnepelte csapatvezetőként.[2] Az esős versenyen Rosberget megdobta a szegélykő az Uszodánál és a falnak ütközött, Nakadzsima a 7. helyen ért célba. A Kanadai Nagydíjon bár Rosberg az ötödik helyről indult, és a versenyen még a negyedik helyre is feljött, a boxkiállásoknál nem vette észre a piros lámpánál megállókat időben, így Hamiltonnak ütközött. Emiatt újból ki kellett állnia a boxba orrkúpot cserélni, végül csak a tizedik lett. Nakadzsima pontszerző helyen autózott, amikor Barrichello előzéskor nekiment a brazilnak. Emiatt letört az első szárnya, amelyet később autója maga alá gyűrt, és ennek következtében kiesett. Franciaországban Rosberg a kanadai baleset okozásáért kapott tíz helyes rajtbüntetés miatt csak a 19. helyről indulhatott. A versenyen ezen három pozíciót tudott javítani, előtte Nakadzsima ért célba, aki jelentősen visszaesett a 8. rajthelyéhez képest. A Williams így Kanadából és Franciaországból is pont nélkül távozott.[3] A konstruktőri világbajnokságban az utóbbi két versenyen egy negyedik és egy harmadik helyet begyűjtő Toyota megelőzte, jelenleg a 6. A Brit Nagydíjon Nakadzsima 8., Rosberg pedig 9. lett. Németországban Rosberg a 13., Nakadzsima pedig a 16. helyről indult, és a 10., valamint a 14. helyen értek célba, míg a konstruktőrök között a Renault is megelőzte őket szerencsés második helyük révén. Magyarországon ismét pont nélkül maradt a csapat. Valenciában Rosberg 8. lett. A Szingapúri éjszakai verseny után, ahol Nakadzsima 8., Rosberg 2. lett (megszerezve pályafutása eddigi legjobb eredményét), a csapat 9 pontot szerzett. Japánból azonban pont nélkül távozott a csapat, mint ahogy Kínából és Braziliából is.

A 2008-as évet a Williams a 8. helyen zárta 26 ponttal, megelőzve a Hondát, a Force Indiát és az évközben visszalépő Super Agurit.

A gazdasági világválság miatt a csapat sok szponzort vesztett, 2009-es indulását csak a költségcsökkentések és a Bernie Ecclestonetól kapott 20 millió dolláros gyorssegély tette lehetővé – Frank Williams pedig cserébe vállalta, hogy 2012-ig biztosan szerepelteti a csapatot a sorozatban.

A Williams változatlan versenyzőpárossal indul 2009-ben: Továbbra is Nico Rosberg és Nakadzsima Kadzuki vezetik a csapat autóit. Az idei modellt, az FW31-est január 19-én mutatták be Portimãóban. A teszteken az autó rendre a mezőny hátsó felében végzett, a helyzet csak a világbajnokság rajtja előtt közvetlenül változott meg, amikor Nakadzsima az egyik teszten az élen zárt, megelőzve az addig kiválóan teljesítő Brawn GP autóit is.

Az idénynyitó Ausztrál Nagydíj jól indult a Williams számára: Rosberg mindkét pénteki szabadedzést megnyerte és Nakadzsima sem maradt el tőle. Az időmérőn Rosberg az 5., Nakadzsima a 11. helyről indulhatott. A versenyen a japán kiesett, csapattársa azonban sokáig a 4. helyen autózott, de a végére gumijai elkoptak, így csak hetedikként ért célba, amihez az is kellett, hogy Sebastian Vettel és Robert Kubica kiessenek előle. Az eredetileg harmadik Jarno Trulli a verseny után 25 másodperces büntetést kapott, így Rosberg a módosított végeredmény szerint 6. lett és 3 pontot szerzett.

2010 - Egy új korszak kezdete

2010-ben nagy változások lépnek fel a csapatnál, hiszen a csapat ismét visszatért a Cosworth motorokhoz, míg egy teljesen új pilótapárossal áll rajthoz: az ex-brawnos Rubens Barrichelloval és a GP2-es bajnoki címvédővel Nico Hülkenberggel.


Pilóták:

Rubens Barrichello - Brazil
 

Rubens Barrichello (teljes nevén: Rubens Gonçalves Barrichello; São Paulo, 1972. május 23. – ) brazil autóversenyző, jelenleg a Williams-Cosworth Formula–1-es csapatának versenyzője. Messze ő indult a legtöbb nagydíjon a jelenlegi mezőnyben, 1993 óta tartó pályafutása során a 2007-es évet kivéve minden szezonban szerzett pontot. A 2008-as Török Nagydíj óta ő minden idők legtapasztaltabb Formula–1-es versenyzője. Kétszer végzett az egyéni világbajnokság harmadik, és szintén kétszer a második helyén. Legjobb eredményét 2004-ben érte el, világbajnoki ezüstéremmel és 114 ponttal.
Wikipedia

Pastor Maldonaldo - Venezuelai
 

Pastor Rafael Maldonado Motta (Maracay, 1985. március 9.) venezuelai autóversenyző, a GP2 2010-es szezon nyertese.
Wikipedia

 

  Nyeremények

  Tippelés

  Tippstatisztika - Tudd meg mit tippeltek a többiek!

Előző esemény
statisztikája:

Sao Paulo - Futam

Következő esemény
statisztikája:

Yas Marina - Időmérő

  Hirdetés

  Üzenőfal

Benji :
Dehogynem.

maca12 :
A záróvonal átlépéséért nem jár büntetés?

nagycsilla :
Nagyon remélem hogy a Ferrari hosszabbít Kimivel! Szerintem idén sokkal jobban teljesít! Hajrá ...

KIMIIKUISESTI :
Kedves Admin! Gondolom sok játékostársam nevében kérhetlek, hogy a szombati pontokat varázsol...

Feca :
Hajra Vettel nagy rajongoja vagyok a Ferrari-nak,remelem h iden gyozelemre viszed a lovat,,habar tav...

Tovább az üzenőfalhoz »

  Hirdetés

  Szavazás

Melyik autó tetszik idén a legjobban?

Mercedes

Ferrari

Red Bull

McLaren

Más...

Szavazni szeretnék »

  VB állás

Egyéni

1

L. Hamilton (Mercedes)

306

2

S. Vettel (Ferrari)

256

3

V. Bottas (Mercedes)

189

4

K. Raikkönen (Ferrari)

186

5

M. Verstappen (Red Bull Racing)

158

6

D. Ricciardo (Red Bull Racing)

134

7

K. Magnussen (HAAS)

53

8

N. Hülkenberg (Renault)

53

9

F. Alonso (McLaren)

50

10

S. Perez (Force India)

47

11

E. Ocon (Force India)

47

12

C. Sainz Jr (Renault)

38

13

P. Gasly (Toro Rosso)

28

14

R. Grosjean (HAAS)

27

15

C. Leclerc (Toro Rosso)

21

16

S. Vandoorne (McLaren)

8

17

L. Stroll (Williams)

6

18

M. Ericsson (Sauber)

6

19

B. Hartley (Toro Rosso)

2

20

S. Sirotkin (Sauber)

1

Csapat

1

Mercedes

495

2

Ferrari

442

3

Red Bull Racing

292

4

Force India

94

5

Renault

91

6

HAAS

80

7

McLaren

58

8

Toro Rosso

30

9

Sauber

27

10

Williams

7

A teljes VB pontverseny állás ide kattintva megtekinthető.